پیشگیری از سرقت شدن بار و نکات مهمی که صاحبان بار باید بدانند

در میان چالش های باربری شاید بتوان گفت یکی از بزرگ ترین دغدغه های شرکت های باربری و همچنین صاحبین بار، سرقت شدن بار است. به همین دلیل مسئولین باربری و بخصوص رانندگان در قبال بار و حفظ امنیت آن مسئولیت سنگینی برعهده دارند. با توجه به اهمیت این موضوع ما در مطلب قبل به موضوع شناسایی سارقان جاده و فرار از تله آن ها پرداختیم و در این مطلب نیز قصد داریم در خصوص راه های پیشگیری از سرقت شدن بار و نکات مهمی که مالکین بار باید به آن دقت داشته باشند، صحبت کنیم.

نکات مهم برای پیشگیری از سرقت شدن بار

سرقت شدن بار

اسباب کشی، حمل بار و جابجایی وسایل مختلف از منطقه ای به منطقه دیگر و از شهری به شهر دیگر، سختی های خاص خود را دارد. یکی از مهم ترین نکاتی که هم شرکت های باربری و هم مالکین بار باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند، مسئله امنیت بار است.

برای اسباب کشی ایمن در درجه اول باید به یک شرکت باربری مطمئن و معتبر مراجعه کرد. اما این، همه آن چیزی نیست که می تواند امنیت بار را تامین کند. سارقین همیشه در کمین هستند تا در اولین فرصت هر نوع محموله ای را به سرقت ببرند. البته نگران نباشید، اگر در پروسه جابجایی و حمل بار، نکاتی را مد نظر داشته باشید، می توانید بدون نگرانی از سرقت شدن بار، محموله خود را به سلامت به مقصد برسانید. در ادامه نکات مهمی را که مالک و صاحب بار باید بداند تا بار خود را از هر نوع سرقت و دزدی محفوظ نگاه دارد شرح می دهیم.

1. انتخاب یک شرکت باربری معتبر

همانطور که پیش از این هم اشاره کوتاهی داشتیم، یکی از نکات مهمی که مالکین بار باید برای جلوگیری از سرقت شدن بار به خاطر داشته باشند، انتخاب یک شرکت باربری مطمئن است. همچنین شرکت باربری باید آدرس مشخصی داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل مالکین بار بتوانند به محل مراجعه کرده و موضوع پیش آمده را پیگیری کنند.

به عنوان مثال پایانه باربری مشهد محلی مشخص شده در شهر مشهد دارد که مختص فعالیت های مربوط به بارگیری و باربری است و عملیاتی همچون صدور بارنامه، بسته بندی بار و… نیز در آن انجام می شود. به هر اندازه که شرکت باربری در حوزه کاری خود باتجربه تر باشد، مسلما پروسه بارگیری و جابجایی بار نیز با امنیت و اطمینان بیشتری انجام می شود.

2. بیمه باربری

بیمه باربری

برای امنیت بار باید تا حد امکان حوادث و اتفاقات مختلف را پیش بینی کرد و برای هر کدام تدبیری اندیشید تا احتمال به سرقت رفتن بار به صفر برسد. اما با این حال گاه ممکن است یک سری عوامل بیرونی دست به دست یکدیگر دهند تا امنیت بار به خطر افتد.

در چنین مواقعی اگر محموله تحت پوشش بیمه باشد، قاعدتا مالک می تواند در صورت سرقت شدن بار یا آسیب به آن خسارت خود را از بیمه دریافت کند و دچار ضرر مالی نشود. بنابراین مالکین باید حتما پیش از شروع بارگیری حتما محموله خود را بیمه کرده و اطمینان حاصل کنند که بیمه باربری به آن ها تعلق می گیرد.

3. انتخاب خودروی مناسب

یکی دیگر از مواردی که کمک می کند یک محموله به سلامت به مقصد برسد، خودروی باربری است که برای این کار انتخاب می شود. در زمینه باربری انواع نیسان، وانت، کامیون، تریلی، خاور و… مورد استفاده قرار می گیرند. در خصوص انتخاب خودروی باربری مالکین باید به نکات متعددی توجه داشته باشند.

ظرفیت و گنجایش خودرو باید به نحوی باشد که تمام محموله بدون فشار و بدون آسیب در قسمت بار آن قرار گیرند. اما یکی از مواردی که می تواند محموله را از به سرقت رفتن حفظ کند، امکاناتی همچون سیستم جی پی اس و ردیابی است. خوشبختانه این روزها تکنولوژی به کمک صنعت باربری آمده و با ارائه خودروهای باربری مجهز به سیستم ردیابی، امکانی را فراهم نموده تا مالکین بتوانند در هر زمان شرایط، وضعیت و موقعیت بار خود را پیگیری کنند و از امنیت و سلامت آن مطمئن شوند.

دوربین هایی که روی خودروهای باربری نصب می شوند قابلیت های مختلفی از جمله ثبت وقایع دارند تا به این صورت بتوان همه چیز را به طور دقیق زیر نظر گرفت. حتی اگر راننده ای اقدام به سرقت خودروی باربری کند و کامیون را همراه با کل محموله به سرقت ببرد، می توان با ردیابی آن سریعا به محل کامیون و آدرس سارقان دسترسی پیدا کرد.

4. انتخاب مسیر امن

سرقت شدن بار

نکته مهم دیگری که می تواند در افزایش امنیت بار تاثیر زیادی داشته باشد، انتخاب یک مسیر امن است. مالک بار باید یک برنامه ریزی دقیق در مورد مسیر جابجایی و حمل بار داشته باشد و مسئولین و رانندگان باربری را در جریان آن بگذارد. تا حد امکان باید از مسیرهای پرخطر اجتناب کرد و محموله را از مسیرهای ایمن و مطمئن گذراند.

مسیرهای خارج از دسترس احتمال سرقت بار را افزایش می دهند. در مورد انتخاب مسیر امن نیز می توانید از طریق برنامه ها و اپلیکیشن های موبایلی اقدام کنید که سریع ترین، امن ترین و بهترین مسیرها را به شما نشان می دهند.

5. بررسی خودروی باربری قبل از شروع بارگیری

یکی از عواملی که باعث سرقت شدن بار می شود، خرابی وسیله نقلیه در طول مسیر است که می تواند فرصتی را برای سارقین فراهم کند. به همین دلیل مالک بار باید حتما قبل از شروع بارگیری از مسئولین مربوطه تقاضای بررسی دقیق وسیله نقلیه را داشته باشد. زمانی که خودرو از نظر فنی و ایمنی استانداردهای لازم را داشته و مشکل خاصی نداشته باشد می تواند بدون مشکل یا توقف در جاده به مسیر خود ادامه دهد.

6. بهره مندی از سیستم های باربری هوشمند

بهره مندی از سیستم های باربری هوشمند

بسیاری از شرکت های باربری برای اطمینان خاطر بیشتر صاحبین بار از سیستم های هوشمندی استفاده می کنند تا از این طریق بتوانند امنیت بار را تضمین کنند. سامانه های باربری به صورتی طراحی شده اند که یک پل ارتباطی بین رانندگان بار و صاحبین آن برقرار می کنند. به این صورت مالکین بار می توانند در هر ساعت از شبانه روز به خدمات پنل خود دسترسی داشته باشند و با برقراری ارتباط با رانندگان از سلامت بار خود اطمینان حاصل کنند. اینگونه می توان تا حد زیادی بسیاری از نگرانی ها در مورد امنیت بار را برطرف کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما