چگونه ایمن اسباب کشی کنیم؟ (راهکارهای جلوگیری از سرقت و تخریب اموال)

اسباب کشی به خودی خود می تواند استرس زا باشد، اما توجه به ایمن بودن اسباب کشی می تواند نگرانی شما را بیشتر کند. هنگامی که قصد اسباب کشی دارید، باید به چند نکته توجه داشته باشید. در اولین قدم باید کامیون خود را با اندازه مناسب انتخاب کنید، برای مشاوره بهتر می توانید با شرکت باربری مشورت کنید، در قدم بعدی باید وسایل خود را به درستی بسته بندی کنید. شما باید تعداد جعبه ها را به حداقل برسانید و وسایل خود را طوری ساماندهی کنید که کاملا بسته بندی و منظم باشند.

البته هنگام اسباب کشی موارد زیادی وجود دارد که باید آن ها را پیگیری کنید، اما امنیت مهم ترین چیز است. این روز ها امکان سرقت در همه جا رو به افزایش است، بنابراین لازم است در ابتدا یک شرکت باربری مطمئن انتخاب کنید تا روز اسباب کشی استرس کمتری داشته باشید.

نکات امنیتی برای اسباب کشی

امنیت عامل مهمی در حمل و نقل کالا از طریق شرکت های حمل و نقل است. هنگام جا به جایی، محموله باید به طور ایمن حمل شده و از همه طرف مدیریت شود، از راننده تا بارانداز، از پایانه دریافت تا نقطه حمل و نقل همگی باید ایمن انتخاب شوند. در ادامه ما نکاتی که باید برای جابجایی در نظر بگیرید را بررسی خواهیم کرد.

یک شرکت حمل و نقل معتبر انتخاب کنید

ضروری ترین کار برای اسباب کشی ایمن این است که بتوانید به افرادی که وسایل شما را جابجا می کنند اعتماد کنید. قبل از آن که از یک شرکت حمل و نقل کمک بخواهید، ابتدا در مورد آن ها تحقیق کنید و سپس وسایل خود را به آن ها بسپارید. برای ایمنی بیشتر بهتر است از شرکت هایی نیرو بگیرید که مجوز دارند و ثبت شده هستند.

همچنین باید توجه داشته باشید که برخی از شرکت های باربری مجوز نداشته و ممکن است تقلبی باشند، پس حواس خود را جمع کنید. در مورد بار نیز حتما قبل از شروع بارگیری با آن ها قرارداد ببندید و از وجود بارنامه برای بار خود اطمینان حاصل کنید.

موجودی وسایل خود را تهیه کنید

این ایده خوبی است که در هنگام بسته بندی لیستی از موجودی تمام وسایل خود تهیه کنید. این کار باز کردن بسته بندی ها را نیز بسیار راحت تر می کند. با این روش می توانید به سرعت هر چیزی را که نیاز دارید پیدا کنید، بدون اینکه بخواهید تک تک جعبه ها را بگردید. همچنین با کمک این لیست خیلی سریع می توانید بفهمید که آیا چیزی از وسایلتان گم شده است یا خیر. اگر هم چیزی را گم کنید دقیقاً متوجه خواهید شد که در کدام جعبه بوده است. علاوه بر این، می توانید بفهمید که آیا در وهله اول وسیله گم شده، حین اسباب کشی گم شده یا قبل از حرکت گم شده است.

شما می توانید اشیاء با ارزش و مدارک شخصی را با ماشین خودتان حمل کنید

انتقال اسناد حساس و اشیاء با ارزش با وسیله نقلیه شخصی خود بهتر از استفاده از کامیون باربری است. زمانی که اسناد مهم داخل ماشین خودتان باشد، می توانید آن ها را از هر گونه آسیب ایمن نگه داشته و از گم شدن آن ها جلوگیری کنید. پس برای اسباب کشی ایمن بهتر است، این اقلام ارزشمند داخل خودرو خودتان باشند تا از گم شدن آن ها تا حد امکان جلوگیری شود.

قبل از اسباب کشی یک فضای ایمن پیدا کنید

اسباب کشی ایمن

یک مکان ایمن در خانه جدید خود برای نگهداری اشیاء قیمتی تعیین کنید. باید این فضا قابل قفل شدن باشد و مطمئن شوید که هیچ کس نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. این به شما این امکان را می دهد که مطمئن شوید با ارزش ترین وسایل شما ایمن هستند، زیرا افراد زیادی در روز اسباب کشی به خانه شما رفت و آمد می کنند.

لوازم الکترونیکی خود را برای اسباب کشی ایمن کنید

قبل از جابجایی، لوارم الکترونیک خود ماننند لپ تاپ، کامپیوتر با حتی اسمارت تی وی خود را ایمن کنید. مطمئن شوید که رمز عبور لوازم الکترونیکی شما به راحتی قابل دسترسی نیست و خود لوازم الکترونیکی نیز محافظت می شوند. این امکان وجود دارد که شخصی که شما استخدام کرده اید در زمانی که شما دور هستید به وسایل الکترونیکی شما دسترسی پیدا کند و کنترل اطلاعات حساس شما را در دست بگیرد.

به روش های پرداخت توجه کنید

برخی از شرکت های حمل و نقل فقط پول نقد می پذیرند. شرکت های حمل و نقل معتبر چندین گزینه برای پرداخت خواهند داشت. یک شماره حساب ثبت شده به نام شرکت باربری یا یک دستگاه کارتخوان تا حدودی می تواند حقیقی بودن شرکت باربری را تایید کند.

کامیون اسباب کشی باید ایمن باشد

امنیت کامیون را می توان به دو نوع تقسیم کرد اول امنیت در برابر خرابکاری و جلوگیری از سرقت و دوم ایمنی برای شرایط رانندگی راننده. توجه داشته باشید که حتی اگر وسیله نقلیه شما پوشش کامل داشته باشد، باز هم کسری از آن می تواند برای شما هزینه بر باشد. همچنین رانندگی پر خطر راننده کامیون نیز ممکن است باعث افتادن وسایل شما و گم یا خراب شدن آن ها شود. بنابراین بهتر است در مورد ایمن بودن بار داخل کامیون اطمینان حاصل کنید.

چگونه می توان اقلام موجود در کامیون اسباب کشی را ایمن کرد؟

کامیون های اسباب کشی در ابعاد مختلف هستند و هر راننده ای ممکن است بتواند با آن ها رانندگی کند اما دانش راننده برای محافظت از بار بسیار مهم است. بنابراین، بسیار ضروری است که بتوان اقلام را درون کامیون حمل به درستی ایمن کرد. طبق آمار های به دست آمده می توان گفت که سالانه بیش از 25000 تصادف ناشی از سقوط اقلام از کامیون ها به جاده ها اتفاق می افتد که برخی از آن ها به دلیل سهل انگاری راننده است.

همچنین قبل از شروع حرکت بستن تسمه یا کش بانجی برای مرتب کردن اثاثیه و مهار وسایل سنگین، ضروری است. هنگام حمل اثاثیه منزل مرکز کامیون شما برای قرار دادن مهم ترین ترین اقلام است. همچنین توزیع وزن یکنواخت بار بر روی کامیون ثبات و فرمان پذیری کامیون را تضمین می کند.

استفاده از تسمه های قفل دار

چهار تسمه ضامن دار سنگین از اولین موارد تجهیزات اسباب کشی ایمن است. برای برخی از اهداف، طناب بانجی و طناب ساده کافی است، اما برای وسایل بزرگ، تسمه های قفل دار ضروری هستند. تسمه های ضامن دار را باید حداقل از دو زاویه دور اثاثیه استفاده کرد و بهتر است وسایل را حداقل از دو زاویه محکم کنید.

دلیل تاکید بر دو زاویه این است که اگر یکی از بند ها در حین رانندگی گم شود یا آسیب ببیند، بند دوم به عنوان یک شبکه ایمنی عمل می کند. تسمه های ضامن دار را می توان در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار داد و نسبت به سایر گزینه ها قابل توجه تر است. همچنین آن ها محکم تر از هر نوع تسمه دیگری به تخت کامیون شما می چسبند.

استفاده از کش بانجی

اگرچه ممکن است به اندازه کافی قوی نباشند، اما طناب های بانجی برای نگهداری تخته های چوبی بلند، تشک های نرم و بزرگ خوشخواب یا ایمن نگه داشتن کشو ها در حین حمل و نقل مفید هستند. طناب های بانجی را می توان در کنار تسمه های ضامن دار بزرگ تر استفاده کرد. آن ها انعطاف پذیر بوده و آسان برای استفاده هستند.

بررسی سریع نکات ایمنی برای جابجایی

سرقت در اسباب کشی

هنگامی که کالا ها بارگیری شده و زمانی که از جایی خارج می شوند، ممکن است به سرقت رفته یا آسیب ببیند. این می تواند باعث از بین رفتن سرمایه شما شود. بنابراین، شرکت های حمل‌ و نقل، کامیون های مجهز به سیستم های امنیتی پیشرفته یا حتی کامیون های دارای دوربین را برای محموله های مهم تهیه می کنند. اما در کل شما باید به خوبی حواستان جمع باشد تا وسایلتان آسیبی نبینند. در ادامه چند نکته خلاصه از آن چه که برای امنیت بار داخل کامیون باید چک کنید، جمع آوری کرده ایم.

  • تمام در های خودرو حمل باید قفل باشد.
  • از یک قفل سفت شده برای محکم کردن قسمت بار عقب استفاده شود.
  • در صورت امکان در مکان هایی با نور مناسب و تحت نظارت دوربین های امنیتی هست خودرو پارک شود.
  • هنگامی که به مکان جدیدی نقل مکان می کنید، مطمئن شوید که بار شما دارای بیمه سرقت باشد.
  • هنگام بسته بندی برای سوابق بیمه از اقلام ارزشمند عکس بگیرید.
  • از وسایل نقلیه استفاده شده برای جابجایی عکس بگیرید (شماره پلاک، کامیون و تریلر).
  • عکس های کامیون اجاره ای را تا اتمام مراحل اسباب کشی نزد خود نگه دارید.
  • سعی کنید با عوامل شرکت باربری برخورد مناسب داشته باشید.

در نهایت، ایمنی و امنیت حمل و نقل یک نگرانی اساسی است، زیرا هم مبنای حق شهروندان برای اسباب کشی ایمن را فراهم می کند و هم حمل و نقل کارآمد و قابل اطمینان کالا را تضمین می کند.

منبع: siam-relocation.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما