در انتخاب باربری و خودرو حمل آهن آلات باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

آهن آلات نقش بسیار مهمی در صنایع ساخت و ساز دارند. از این رو حمل و نقل و جابجایی آن ها در نقاط مختلف کشور بسیار رایج است. این محموله ها به دلیل حجم و وزن بالایی که دارند، جزء محموله های سنگین به شمار می روند که برای جابجایی آن ها نیاز به امکانات بخصوصی است. برای اینکه پروسه بارگیری، جابجایی و تخلیه بار به بهترین شکل ممکن انجام شود، باید در انتخاب شرکت باربری و خودروهای حمل آهن آلات دقت زیادی داشت. در این مطلب با ذکر چند نکته مهم و کاربردی، شما را در انتخاب شرکت باربری و بهترین تجهیزات حمل و نقل همراهی می کنیم.

نکات مهم در انتخاب باربری و خودرو حمل آهن آلات

خوشبختانه امروزه با پیشرفته شدن امکانات باربری، حمل هر نوع باری از جمله حمل آهن آلات بسیار راحت و آسان شده است. در واقع می توان گفت محموله ها با امنیت بیشتری جابجا می شوند. البته شرکت های باربری با توجه به تجهیزات، امکانات، سابقه و تجربه کاری که در این زمینه دارند، خدمات خود را در سطوح کیفی متفاوتی به مشتریان ارائه می کنند. به همین دلیل متقاضیان باید در انتخاب شرکت باربری و خودروهای حمل و نقل کمی هوشیارانه تر عمل کنند.

حمل بار سنگین الزامات و شرایط خاص خود را دارد و عدم تجربه و تخصص کافی در این حوزه می تواند صاحب بار را متحمل خسارات سنگینی کند. آهن آلات طیف وسیعی از محصولات را شامل می شوند که از آن جمله می توانیم به انواع میلگرد، تیرآهن، پروفیل، لوله، نبشی و ناودانی، شمش، ورق و قراضه آهن اشاره کنیم. هر کدام از این آهن آلات نقش گسترده ای در صنایع ساختمانی دارند و به صورت انبوه تولید و روانه بازار داخلی می شوند.

با توجه به حجم تقاضا برای خرید این محصولات، فعالیت شرکت های باربری برای بارگیری و حمل و نقل این نوع محموله ها بیشتر شده است. ما در ادامه با اشاره به چند نکته ضروری به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید یک شرکت باربری معتبر و مطمئن را برای حمل آهن آلات انتخاب کنید.

1. استفاده از بهترین خودروهای باربری

حمل آهن آلات

در خصوص حمل آهن آلات باید به این موضوع اشاره کنیم که بسته به مبدا و مقصد بار، روش حمل و نقل می تواند متفاوت باشد. از انواع روش باربری برای حمل و نقل آهن آلات عبارتند از: روش جاده ای، ریلی، دریایی و ترکیبی. بسته به نوع آهن آلات و شرایط کلی بار، یکی از این روش های حمل و نقل برای شروع باربری انتخاب می شوند.

اما از آن جایی که معمولا درصد بالایی از عملیات باربری از طریق زمینی انجام می شوند، ما نیز قصد داریم در این بخش شما را با بهترین انواع خودروی حمل بار آشنا کنیم که هر یک در جای خود می توانند انتخاب مناسب و معقولانه ای باشند.

ماشین های حمل و نقل سنگین بار

این ماشین های باربری همانطور که از نامشان پیداست، برای حمل و نقل محموله های سنگین استفاده می شوند. تریلی و کامیون در مدل ها و ظرفیت های مختلف بیشترین استفاده را در این مورد دارند. از انواع تریلی برای حمل آهن آلات می توانیم به انواع تریلی 40 فوت، تریلی کفی، تریلی ترانزیت و تریلی لبه دار اشاره کنیم.

معمولا تمامی این خودروهای باربری تا ظرفیت 24 تن بار را می توانند حمل کنند. البته تریلی های 40 فوت تا 26 تن را نیز پشتیبانی می کنند. از انواع کامیون باربری نیز می توان به انواع کامیون تک محور و دو محور و خاور اشاره کرد که هر کدام ظرفیت های متفاوتی برای حمل بار دارند.

ماشین های حمل و نقل سبک بار

این نوع خودروهای باربری بیشترین استفاده را در جابجایی هایی درون شهری دارند. ظرفیت این نوع ماشین های باربری کم است و به همین دلیل گزینه مناسبی برای حمل و نقل بین شهری نیستند. از انواع خودرو های باری سبک، می توانیم به انواع نیسان، پیکان وانت و مزدا اشاره کنیم. نیسان ها در پیشرفته ترین حالت حداکثر 3 تن و دیگر خودروهای باربری نهایتا 1 تن را می توانند بارگیری و جابه‌جا کنند.

2. تخصص و تجربه بالا در باربری

حمل آهن آلات

یکی از نکات مهم در انتخاب شرکت باربری، توجه به سابقه و تجربه کاری آن مجموعه است. به هر اندازه که شرکت باربری از تجربه کاری بالاتری برخوردار باشد، توانایی تصمیم گیری، حل مسئله، مقابله با چالش های پیش رو و کیفیت عملیات باربری در آن بیشتر خواهد بود. بنابراین از آن جایی که حمل آهن آلات حساسیت ها و الزامات خاص خود را دارد، باید برای ارسال بار از شهری به شهر دیگر به سراغ مجموعه هایی بروید که در این مورد بیشترین میزان رضایت را از سوی مشتریان خود کسب کرده اند.

وقتی مهارت و تجربه در این کار بالا باشد، ارزیابی درستی از محموله می شود. ارزیابی محموله یعنی اینکه کارشناسان و متخصصین باربری ابتدا اطلاعاتی نظیر وزن بار، ابعاد بار، حجم محموله، مسافت بین مبدا و مقصد، شرایط جاده ها، شرایط آب و هوایی، تاریخ مشخص شده برای تحویل بار و… را از صاحب بار دریافت می کنند و براساس آن یک برنامه قابل اجرا طراحی می کنند. در این برنامه ریزی مشخص می شود که:

  • از چه رانندگانی برای باربری استفاده شود؟
  • چه نوع خودروهای باربری برای این کار مناسب هستند؟
  • به چه تعداد خدمه برای بارگیری و تخلیه بار نیاز است؟ و…
  • چه تمهیداتی برای ایمنی بار باید در نظر گرفته شود؟

3. برخورداری از بهترین رانندگان

مسلما بخش مهمی از کیفیت فرایند باربری به تجربه و مهارت رانندگان برمی گردد. حتی اگر شرکت باربری از بهترین تجهیزات و خودروها در حمل و نقل درون شهری و بیرون شهری استفاده کند، اما رانندگانی مجرب و کارآزموده در اختیار نداشته باشد نمی تواند سلامت و امنیت بار را تضمین دهد.

بنابراین حتما در زمان انتخاب شرکت باربری به تجربه و رزومه کاری رانندگان آن نیز توجه داشته باشید. رانندگانی که از مهارت بالایی در کار برخوردار هستند می توانند سختی های راه را راحت تر از سر بگذرانند، با شرایط جاده ها به خوبی آشنا هستند، از پس رانندگی در شرایط آب و هوایی سخت به خوبی برمی آیند، رانندگی به صورت مداوم و در ترافیک های سنگین آن ها را خسته و خواب آلوده نمی کند و در کل تاب آوری بالایی در این کار دارند. همچنین مهارت های رانندگی آن ها کاملا آزموده و تست شده و از هر نظر واجد شرایط برای این کار هستند.

4. داشتن بارنامه و بیمه نامه

بارنامه و بیمه نامه دو سند مهم و ضروری برای حمل آهن آلات هستند که تمامی شرکت های باربری باید برای هر محموله این اسناد را از قبل آماده داشته باشند. بارنامه شامل اطلاعات کامل محموله و آدرس مبدا و مقصد آن است که در اختیار رانندگان قرار می گیرد تا در صورت نیاز و در اثر وقوع هر نوع اتفاق بتوانند خود را با داشتن این سند در صورت مقصر نبودن تبرئه کنند.

بیمه نامه نیز مدرکی است که به واسطه آن، محموله تحت پوشش بیمه قرار می گیرد. اینگونه شرکت باربری به صاحب بار این تضمین را می دهد که در اثر وقوع هر حادثه ای، بیمه هزینه خسارات وارده را به او پرداخت خواهد کرد. بیمه نامه در واقع ضامن امنیت بار است.

5. بارگیری و تخلیه آسان و راحت

حمل آهن آلات

پروسه حمل آهن آلات از مرحله بارگیری شروع می شود و در مرحله تخلیه به اتمام می رسد. بارگیری و تخلیه بار نیز دو مرحله بسیار مهم در این پروسه هستند که باید با دقت کامل انجام شوند. در مرحله بارگیری یکی از مهم ترین بخش های که باید بسیار زیاد به آن توجه کرد بحث مهار بار است چرا که اگر شرکت باربری در حمل چنین محموله هایی مهارت و تجهیزات لازم برای مهار بار را نداشته باشد ممکن است خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

در این خصوص شرکت باربری تضمین می دهد که از بهترین نیروهای کار و تجهیزات پیشرفته برای بارگیری، مهار بار و تخلیه استفاده شود. به این شکل صاحبین بار می توانند اطمینان حاصل کنند که هیچ نوع صدمه یا آسیبی متوجه بار نخواهد بود. معمولا کانتینرها بهترین تجهیزات حمل آهن آلات هستند، چرا که فرایند بارگیری و تخلیه بار در آن ها بسیار آسان و راحت انجام می شود.

6. حس مسئولیت پذیری

داشتن حس تعهد و مسئولیت پذیری می تواند یک شرکت باربری را از دیگر مجموعه ها متمایز کند. این حس مسئولیت پذیری باید در تمامی مراحل کار به خوبی حس شود. کارشناسان از اولین مراحل صحبت با کارفرما این حس را به او منتقل می کنند که خود را نسبت به این پروژه باربری کاملا متعهد می دانند و از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

پیگیری های مرتب و مستمر در تمام طول جابجایی بار و اطمینان از ایمنی و سلامت بار جزء وظایف مهم این شرکت هاست. این پشتیبانی 24 ساعته نشان دهنده حس مسئولیت پذیری یک شرکت نسبت به محموله ارسالی است. بنابراین قبل از هر کاری، از کیفیت و کمیت خدمات پشتیبانی شرکت باربری اطمینان حاصل کنید.

7. تعرفه باربری مناسب

تعرفه باربری یکی از دغدغه های مهم کارفرمایان است. البته که به هر اندازه کیفیت خدمات باربری بیشتر باشد، هزینه کار نیز افزایش خواهد یافت و این موضوع کاملا معقولانه است. اما شرکت های باربری حرفه ای تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا به جهت حمایت از مشتریان خود، علاوه بر ارائه خدماتی باکیفیت، هزینه مناسب و منصفانه ای را از آن ها درخواست داشته باشند.

در خصوص هزینه حمل آهن آلات عوامل زیادی دخیل هستند که عبارتند از: حجم و وزن بار، ابعاد بار، مسافت بین مبدا و مقصد، شرایط جاده و آب و هوا، نوع خودروی باربری، سوخت مصرفی خودرو، مهارت رانندگان، هزینه بیمه نامه، زمان تحویل بار، کیفیت مراحل بارگیری و تخلیه بار و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما