پست وسایل سنگین و مناسب ترین قیمت حمل بار

امروزه جا به جایی کالا از نقطه ای به نقطه دیگر به راحتی انجام می گیرد. اما با افزایش کسب و کارهای آنلاین و خرید و فروش های غیر حضوری شرکت ها و سازمان های مختلفی وظیفه پست وسایل سنگین به هر مقصدی در کشور را به عهده گرفته اند. اما پست مرسوله هایی که وزن بالا دارند مطابق قوانین و مقررات از پیش تعیین شده انجام می شود و فرستندگان باید از شرایط آن اطلاع داشته باشند. در این مقاله به بررسی روش های پست وسایل سنگین می پردازیم، پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش های پست وسایل سنگین

روش های پست وسایل سنگین

مرسوله های پستی وزن متفاوتی دارند. برخی از آن ها سبک تر بوده و برخی دیگر سنگین ترند. اما شرکت های خدمات دهنده ارسال بار محدودیت هایی در خصوص پست وسایل سنگین دارند. به عبارت دیگر در قوانین این سازمان ها بازه ای برای وزن مرسولات در نظر گرفته شده است. شرکت پست ایران حداکثر وزن را برای موارد زیر تعیین کرده است:

  • بسته های کوچک: 2 کیلوگرم
  • کیسه مخصوص: 30 کیلوگرم
  • امانات داخلی: 30 کیلوگرم
  • امانات خارجی هوایی: 10 کیلوگرم
  • امانات خارجی زمینی: 20 کیلوگرم
  • امانات پیشتاز داخلی: 20 کیلوگرم
  • امانات پیشتاز خارجی: 10 کیلوگرم

با این اوصاف پست، محموله های بیشتر از 30 کیلو گرم را قبول نمی کند. از این رو اگر مرسوله ای بیشتر از وزن مجاز تعیین شده از سوی شرکت پست ایران باشد، باید محموله را از راه های دیگری چون ارسال بار با تیپاکس و اتوبوس به مقصد ارسال کرد. باربری اتوبوس مجاز به حمل بار بیشتر از 40 کیلوگرم نیست. البته تیپاکس نیز محدودیت هایی در پست وسایل سنگین دارد. به طوری که نقل و انتقال بار بیشتر از 100 کیلوگرم در تیپاکس انجام نمی شود. علاوه بر آن مرسولاتی که حداقل یک ضلع آن ها بیشتر از 2 متر باشد از طریق تیپاکس جا به جا نخواهند شد. به این ترتیب ارسال برخی از کالاهای سنگین از طریق تیپاکس نیز ممکن نیست و باید روش دیگری را انتخاب کرد.

در شرایطی که وزن مرسوله بیشتر از حداکثر وزن های اعلام شده توسط شرکت های خدمات دهنده بود، شرکت باربری برای پست وسایل سنگین مناسب خواهد بود. از مزایای دیگر ارسال بار از طریق باربری این است که شرکت های باربری مرسولات را سریع تر به مقصد می رسانند و این یکی از مزیت های استفاده از خدمات شرکت باربری است.

هزینه ارسال بار چگونه مشخص می شود؟

حمل بار سنگین با باربری

هزینه ارسال بار به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه پست وسایل سنگین، مسافت است. فاصله ای که از مبدا تا مقصد طی می شود متفاوت بوده و با افزایش مسافت هزینه پست نیز افزایش می یابد. دومین عامل وزن مرسوله است. مجموع وزن مرسوله به قیمت پست آن می افزاید. اگر شرکت خدمات دهنده بخواهد مطابق درخواست مشتریان مرسوله را سریع تر بفرستند، هزینه ارسال بار بیشتر می شود.

برخی از فرستنده ها به دلیل بالا بودن حجم بار، بسته بندی را نیز به شرکت باربری محول می کنند. بنابراین به هزینه پست وسایل سنگین افزوده می گردد. از طرفی احتمال بروز هرگونه حادثه برای بار وجود دارد و بهتر است شرکت خدمات دهنده، مرسولات را بیمه کند تا در صورت ایجاد مشکل یا آسیب دیدگی بار، بیمه جبران کننده صدمات وارده باشد به خصوص برای محموله های بزرگ. بیمه کالا هزینه جداگانه ای دارد و تعرفه آن به عوامل مختلفی وابسته است.

روزهایی از سال مانند نزدیک عید و یا فصل زمستان که با بارش برف همراه است تعرفه ارسال بار را افزایش می یابد به این ترتیب مشتریانی که قصد پست وسایل سنگین را دارند باید این شرایط را در نظر داشته باشند. از این رو پست وسایل سنگین را به شرکت های باربری بسپارید و با هزینه مقرون به صرفه و سرعت بالا بار را به مقصد ارسال کنید.

خدمات شرکت باربری مشهد ترابر

شرکت باربری مشهد ترابر امکان جا به جایی وسایل سنگین را با انواع خودرو حمل بار از جمله: نیسان، خاور، کامیون و تریلی را داشته و به هر نقطه ای در کشور ارسال خواهد کرد. این مجموعه با در اختیار داشتن کادری مجرب و صدور بیمه نامه و بارنامه برای محموله های شما و قیمت های مناسب محموله شما را در سریع ترین زمان به مقصد می رساند. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شمار های زیر تماس حاصل فرمایید.

شرکت باربری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما