نحوه گرفتن مجوز اسباب کشی از پلیس در روز های ممنوعیت اسباب کشی

برخی افراد به دلایل مختلف باید وسایل خود را از خانه ای به خانه دیگر جابجا کنند. موسسات و نهادهایی هستند که در انجام اسباب کشی به افراد کمک می کنند. این موسسات باید قوانین مربوط به خود را رعایت کنند. اما با توجه به قوانین جدید، در برخی از روز ها اسباب کشی ممنوع است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد موارد ممنوعیت اسباب کشی با شما صحبت کرده و نحوه گرفتن مجوز اسباب کشی از پلیس در روز های ممنوعیت آن، مطالب و نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

مجوز های لازم برای موسسات باربری و اسباب کشی

در گذشته افراد خودشان اقدام به این کار می کردند و دوستان و اقوام به یکدیگر در اسباب کشی کمک می کردند. اما امروزه شرکت ها و موسسه هایی برای انجام فرایند نفس گیر اسباب کشی فعالیت می کنند. هر کدام از این موسسات باید از طرف موسسات مربوطه مجوزها و تاییدیه های لازم را داشته باشند. در غیر این صورت فعالیت آن ها مجاز نخواهد بود.

به طور کلی این موسسات نیاز به دو نوع مجوز اسباب کشی دارند:

  1. مجوز باربری درون شهری که توسط اتحادیه اصناف برای آن ها صادر می شود که در اصطلاح به آن پروانه کسب گفته می شود.
  2. مجوز مورد نیاز این موسسات، مجوز باربری برون شهری است که این مجوز از طرف اداره راه و سازمان راهداری باید صادر شود و به آن پروانه فعالیت می گویند.

روزهای ممنوعیت اسباب کشی

اسباب کشی یک فرایندی بسیار مهم و سنگین است. به همین خاطر باید حساب شده و با برنامه ریزی آن را انجام داد. قوانین مربوط به اسباب کشی به افراد کمک می کند تا کمتر دچار مشکل شوند. یکی از این قوانین، ممنوعیت برخی از روز ها برای انجام اسباب کشی را بیان می کند. در قانون، ایام تعطیلات عید نوروز از جمله روز های ممنوع برای اسباب کشی است.

به دلیل این که اغلب مردم در این روز ها به مسافرت می روند و یا مشغول دید و بازدیدهای عید باستانی نوروز هستند، سارقان از این فرصت استفاده کرده و اقدام به دزدیدن وسایل خانه ها می کردند. این موارد آنقدر زیاد بود که نیروی انتظامی تصمیم به اتخاذ این تصمیم و ممنوعیت اسباب کشی در روزهای عید نوروز گرفت. طبق قانون از 28 اسفند ماه تا 15 فروردین سال جدید اسباب کشی توسط موسسات و یا به صورت فردی ممنوع است و فقط در صورت داشتن مجوز اسباب کشی از طرف پلیس امکان این کار را خواهید داشت.

دریافت مجوز اسباب کشی بسیار راحت بوده و دردسر زیادی ندارد. برای این کار باید به کلانتری محل خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک هویتی خود مانند شناسنامه، کارت ملی، مدارک محل سکونت مانند اجاره نامه یا سند خانه، فرم مربوطه را پر کنید. در این فرم، مبدا و مقصد، تاریخ و ساعت اسباب کشی قید می شود. با در دست داشتن برگه یا همان مجوز اسباب کشی در همان روز مورد نظر می توانید با خیال راحت اسباب کشی کنید.

در اسباب کشی باید به چه چیزهایی توجه کنیم؟

مجوز اسباب کشی

اسباب کشی روند بسیار پیچیده ای است اما با رعایت موارد و نکات مهم می توان آن را به فعالیتی ساده و لذت بخش در کنار خانواده تبدیل کرد. بهتر است به تاریخ و مناسبت روزی که قرار است اسباب کشی کنید، توجه داشته باشید. روز های شلوغ مانند ایام تاسوعا و عاشورا، اعیاد و مناسبت های مذهبی و غیره تردد در خیابان ها بسیار زیاد است. بنابراین بهتر است اسباب کشی را در این روز ها انجام ندهید.

بهترین ساعت اسباب کشی ساعاتی است که پیک ترافیک نباشد. باید به مسیر مبدا و مقصد خود توجه کنید. در برخی از روز های هفته مانند شنبه که اولین روز هفته محسوب می شود، به دلیل حجم بالای ترافیک بهتر است اسباب کشی انجام ندهید. ساعات اولیه روز هم به دلیل این که اغلب کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان به محل کار و تحصیل خود می روند، تردد در خیابان ها زیاد است.

به طور کلی انتخاب ساعات میانه روز و یا اواخر شب بهترین ساعت اسباب کشی به شمار می آید. اگر در روز های تعطیل اقدام به اسباب کشی می کنید، بهتر است وسایل مورد نیاز خود مانند چسب، طناب، کارتون و غیره را تهیه کنید تا در صورت بسته بودن مغازه ها دچار مشکل نشوید. به یاد داشته باشید تمام کارهای اسباب کشی را نمی توانید به تنهایی انجام دهید.

بلند کردن و جابجا کردن برخی از وسایل باید اصولی انجام شود. حتی نحوه قرار دادن وسایل در داخل ماشین، اصول خاصی دارد. بنابراین بهتر است برای اسباب کشی به موسسات باربری مراجعه کنید. این موسسات به اصول باربری واقف بوده و می توانند بدون آسیب و صدمه رساندن به وسایل آن ها را جابجا کنند. برخی از این موسسات صفر تا صد مراحل اسباب کشی را با بیمه کردن وسایل برای شما انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما