آشنایی با خودرو های باری سبک

در تمام جهان شرکت های حمل و نقل زیادی هستند که حمل بارها را با استفاده از ماشین های باربری به عهده می گیرند. در این شرکت ها انواع خودروهای باربری وجود دارد که هر کدام از آن ها ظرفیت و گنجایش متفاوتی دارند. اکنون در این مطلب قصد داریم درباره انواع خودرو باری سبکی که برای بارهای کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، صحبت کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

 

انواع خودرو باربری سبک

 

خودرو باری سبک

ماشین های باربری شامل وانت، کامیون، خاور، نیسان، تریلی و غیره می شوند. هر کدام از این خودروها توانایی حمل بار متفاوتی دارند که در این قسمت قصد داریم خودروهایی که بارهای سبک تر را حمل می کنند، به شما معرفی کنیم.

 

وانت یکی از کوچک ترین اعضای ماشین های باربری است که می تواند پیکان وانت، پراید وانت، مزدا و یا آریسان وانت، کاپرا وانت، پادرا وانت و غیره باشد. این خودروباری سبک بیشتر برای حمل بارهای درون شهری مورد استفاده قرار می گیرند و برای بارهایی مناسب هستند که نیازی به حساسیت و ظرافت در حمل بار ندارند. معمولا پراید وانت ها می توانند تا 700 کیلو و مزدا وانت ها می توانند تا 1 تن بار را حمل کنند.

 

1. پیکان وانت

 

خودرو باری سبک

پیکان وانت یا باردو یکی از قدیمی ترین وانت های پر کارد است که عرض آن 140 سانتی متر، طول آن 160 سانتی متر و ارتفاع آن نیز 170 سانتی متر است و می تواند تا 600 کیلوگرم بار را جا به جا کند. وانت پیکان ها خود انواع مختلفی چون وانت پیکان روباز، مسقف و مبلی دارند که هر یک کارایی خاص خود را دارد. بنابراین این خودرو حمل بار گزینه مناسبی برای حمل بارهای سبک درون شهری است.

 

2. پراید وانت

 

خودرو باری سبک

پراید وانت نیز با 130 سانتی متر عرض، 150 سانتی متر طول و 140 متر ارتفاع می تواند تا حداکثر 550 کیلوگرم بار را جا به جا کند. از این رو این خودرو حمل بار برای جا به جایی بار های سبک درون شهری است و حمل بار های نیمه سنگین با این خودرو حمل بار توضیه نمی شود.

 

3. آریسان

 

خودرو باری سبک

آریسان یک وانت تک کابین است که 150 سانتی متر عرض، 170 سانتی متر طول و 160 سانتی متر ارتفاع دارد و با آن می توان حداکثر تا 700 کیلوگرم بار را جا به جا کرد. با این اوصاف از آنجایی که این نوع وانت قادر به حمل بار هایی به مراتب سنگین تر از پراید وانت و پیکان وانت است با این خودرو حمل بار می توان بارهای سبک تا متوسط را جا به جا کرد.

 

4. وانت مزدا

 

نیسان

وانت مزدا ساخت ژاپن است و یکی دیگر از وانت های پر کاربرد در حمل بار است که 140 سانتی متر عرض، 160 سانتی متر طول و 180 سانتی متر ارتفاع دارد. این خودرو حمل بار در دو مدل تک کابین و دو کابین در باربری ها به چشم می خورد و می تواند حداکثر تا 1 تن بار را با این خودرو حمل بار جا به جا کرد.

 

یکی از رایج ترین و پر مصرف ترین نوع خودرو های باری، نیسان است. نیسان می تواند بسته به نوعی که دارد دو الی سه تن بار را حمل کند. به همین جهت برای اثاث منزل، مصالح ساختمانی، معدنی و غیره گزینه مناسبی به شما می رود. این خودرو محدودیت و ممنوعیتی ندارد و هم برای استفاده شهری و هم برای استفاده های برون شهری گزینه مناسبی است. هزینه باربری با نیسان بیشتر از حمل بار با وانت است، اما میزان باری که در نیسان جای گذاری می شود بسیار بیشتر از وانت است.

 

یکی از انواع دیگر خودرو باری سبک، کامیونت ها هستند که از نظر ابعاد کوچک تر از کامیون است. با توجه به اتاق حمل باری که این خودرو دارد و همچنین ضربه گیر و کمک فنرهای بسیار خوب و قوی ای که دارند، می توان برای حمل بارهای نیمه سنگین تا حداکثر 3 تن از آن استفاده کرد. این خودروها را هم به صورت درون شهری و هم برون شهری برای حمل اثاث منزل، حمل مواد غذایی و غیره می توان مورد استفاده قرار داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما