نکات بسته بندی و حمل جهیزیه عروس

تهیه وسایل اولیه زندگی برای تازه عروس و دامادها خرج زیادی برای والدین دارد. حال پس از مدت‌ها تلاش برای تهیه جهیزیه عروس و بالا و پایین کردن بازار چالش بعدی شما نزدیک به عروسی، حمل جهیزیه عروس به خانه اوست. چرا که در صورتی که بسته بندی و جابه‌جایی این وسایل به درستی انجام نشود ممکن است تمام تلاش شما و هزینه‌ای که کرده‌اید آن هم در این گرانی‌ها به هدر برود. بنابراین ما در این مطلب نکات مهمی که باید برای بسته بندی و حمل جهیزیه عروس رعایت کنید را عنوان کرده‌ایم، پس تا انتها همراه ما باشید.

اهمیت بسته بندی و حمل جهیزیه عروس

حمل جهیزیه عروس

شاید با خود بگویید بسته بندی و حمل جهیزیه عروس با اثاث کشی منزل فرقی ندارد. اما باید بدانید اهمیت حمل جهیزیه عروس بسیار بیشتر از حمل اثاثیه منزل است چرا که معمولا این کار نزدیک به تاریخ عروس انجام می‌شود و خانواده‌ها و به خصوص عروس و داماد خیلی شوق و ذوق و عجله دارند. به همین خاطر ممکن است کمی دستپاچه شوند و برخی موارد را از قلم بیاندازند که همین موضوع باعث رنجیده خاطر شدن آنها خواهد شد.
از این رو در این بخش سعی شده است به تمام نکات مهمی که باید در این بین به آنها توجه شود اشاره کنیم تا جهیزیه عروس سالم و سلامت به مقصد برسد و این فرایند سخت و دشوار برایتان تبدیل به خاطر ای شیرین شود، تا هر بار که به یاد اولین اسباب کشی زندگی مشترکتان می‌افتید در ذهنتان خاطره‌ای شیرین از اینکه همه چیز طبق برنامه پیش رفته است نقش ببندد.

نکات مهم در حمل جهیزیه عروس

حمل جهیزیه عروس
  • اولین کاری که باید قبل از شروع فرایند اسباب کشی انجام شود رفع مشکلات فنی و انجام تعمیرات است، چرا که انجام این کار بعد از آوردن جهیزیه باعث کثیف شدن وسایل می‌شود.
  • دومین مرحله در حمل و جابه‌جایی جهیزیه عروس تمیز کردن و نظافت خانه عروس و داماد است. معمولا عروس و داماد به همراه، یک گلدان، آینه، آب و قرآن با پای راست وارد خانه جدیدشان می‌شوند و به کمک خانواده‌ها خانه را تمیز می‌کنند.
  • پیش از شروع فرایند جابه‌جایی و بسته بندی وسایل مورد نیاز مانند چسب پهن، قیچی، کارتن 5 لایه در ابعاد مختلف، پلاستیک حباب‌دار، طناب، پلاستیک بزرگ، سلفن، فوم و غیره را تهیه و آماده کنید.
  • در مرحله بعد معمولا برای چک کردن، وسایل جهیزیه یک بار از کارتن خارج می‌شود تا پیش از جابه‌جایی از سلامت آن مطمئن شد. بنابراین بعد از اتمام بررسی سلامت وسایل، آن را همان طور که باز کردید دوباره جمع کنید و کارتن‌ها را کاملا با چسب پهن و طناب محکم کنید.
  • اگر تعداد وسایل زیاد است و ممکن است فراموش کنید که همه چیز چطور در جعبه چیده شده بود از بسته بندی هنگام باز کردن کارتن و بررسی، فیلم تهیه کنید و بر اساس فیلمی که تهیه کردید وسایل را مجددا در کارتن بچینید.
  • هنگام بررسی وسایل لیستی از وسایلی که قرار است به باربری تحویل داده شود به همراه تعداد وسایل تهیه کنید.
  • وسایلی کارتن دارند حتما از کارتن بسته بندی خودشان استفاده شود، اما وسایلی که کارتن ندارند باید جداگانه داخل کارتن قرار بگیرند و اگر شکستنی هستند آنها را با یونولیت، روزنامه، فوم و پلاستیک حباب دار بپیچید و داخل کارتن بگذارید تا در اثر ضربه هنگام جابه‌جایی دچار آسیب نشوند.
  • وسایلی که کارتنشان پاره شده یا بسته بندی ضعیفی دارند را داخل کارتن‌های محکم قرار دهید و آنها را بسته بندی کنید.
  • برای حمل لباس‌های عروس به خصوص لباس‌های مجلسی و کت و شلوار از کاور لباس و کارتن‌های رگال دار استفاده کنید.
  • مدارک، وسایل قیمتی کوچک، گل، گیاهان و گلدان‌ها نیز بهتر است با ماشین شخصیتان جابه‌جا شود. البته جابه‌جایی گیاهان آپارتمانی نیز خود نکات مهمی دارد که در مقاله لینک شده به طور کامل به آنها اشاره شد.
  • وسایل چوبی و پایه‌های مبل را با پلاستیک حباب دار بپوشانید تا هنگام جابجایی دچار خط و خش و شکستگی نشود.
  • شب قبل از اسباب کشی خوب استراحت کنید.
  • در پایان نیز مهمترین نکته در حمل جهیزیه عروس انتخاب یک شرکت باربری مطمئن به همراه کارگرانی با ملاحظه، مسئولیت پذیر و با تجربه است به خصوص اگر قرار باشد جهیزیه از شهری به شهر دیگر منتقل شود که به هر حال باید وسایل به درستی در خودرو حمل بار چیده شود و با تجهیزات لازم سر جای خود محکم شود.
  • شرکت باربری مشهد ترابر با سال‌ها تجربه در زمینه حمل بار و در اختیار داشتن کارگران و رانندگانی مسئولیت پذیر و با تجربه خدماتی چون بسته بندی وسایل، بارگیری و تخلیه بار، حمل و جابه‌جایی بار را به همراه بارنامه و بیمه نامه معتبر ارائه می‌دهد تا با خیال راحت محوله را راهی مقصد کنید.

شرکت باربری مشهد ترابر با سال‌ها تجربه در زمینه حمل بار و در اختیار داشتن کارگران و رانندگانی مسئولیت پذیر و با تجربه خدماتی چون بسته بندی وسایل، بارگیری و تخلیه بار، حمل و جابه‌جایی بار را به همراه بارنامه و بیمه نامه معتبر ارائه می‌دهد تا با خیال راحت محوله را راهی مقصد کنید.

سخن پایانی

همان طور که گفته شد در بسته بندی و جابه‌جایی وسایل جهیزیه دقت و حوصله به خرج دهید و آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید و اگر وقت کمی دارید یا مهارت کافی در بسته بندی برخی وسایل ندارید می‌توانید این کار را به شرکت‌های باربری بسپارید. اما در پایان باید گفت نکات ذکر شده تنها نکات مهم و بخشی از نکاتی بود که باید در حمل اثاثیه منزل و جهیزیه به آنها توجه شود بنابراین ما برای اینکه کاری از قلم نیافتد یک چک لیست حمل اثاثیه برای شما تهیه کرده‌ایم که با بررسی آن دیگر دقیقه‌ای از فراموش کردن کارها نخواهید داشت.

“در آخر این مطلب را با آرزوی خوشبختی و گذران روز هایی خوش در خانه جدید برای زوج های جوان به پایان می رسانیم.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما