حمل بار با قطار از مشهد به تهران + قوانین حمل بار با قطار

صنعت حمل و نقل کمک بسیار بزرگی به شرکت های تولیدکننده کرده است. چرا که این مجموعه ها می توانند با دریافت خدمات شرکت های باربری محموله های خود را به هر نقطه از کشور که تمایل دارند ارسال کنند. حمل بار با قطار از مشهد به تهران یکی از بهترین و راحت ترین روش های باربری است که از نظر هزینه نیز گزینه مقرون به صرفه و اقتصادی به شمار می رود. البته که هر نوع روش باربری شرایط و قوانین خاص خود را دارد. از این رو بهتر است ارسال بار خود را به مجموعه هایی واگذار کنید که با تمامی این قوانین آشنایی کامل دارند. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این نوع روش حمل و نقل با ما همراه باشید.

حمل بار با قطار از مشهد به تهران

در زمینه حمل بار با قطار از مشهد به تهران، شرکت های زیادی ارائه خدمت می کنند که البته شرایط خدمات رسانی این مجموعه ها از جهاتی با یکدیگر متفاوت است. بسته به نوع و شرایط بار از قطارهای باربری متفاوتی استفاده می شود. قطارهای مسافربری برای حمل بار همانند هواپیما قوانین خاص خود را دارند. در صورتی که وزن بار و نوع بار از قوانین موجود تعدی کند، امکان حمل آن با قطارهای مسافربری و توسط خود افراد وجود ندارد. برای حمل بار از مشهد به تهران با قطار می توان به سه روش عمل کرد که در بخش آینده به صورت مفصل با این روش ها آشنا می شویم.

روش های ارسال بار با قطار از مشهد به تهران

روش های ارسال بار با قطار از مشهد به تهران

حمل بار با قطار از مشهد به تهران به سه روش کلی زیر انجام می شود:

  • حمل بار توسط خود مسافران
  • حمل بار توسط باجه توشه راه آهن
  • حمل بارهای بسیار بزرگ توسط انبار توشه راه آهن

حمل بار توسط خود مسافران

باری که توسط خود مسافر جابه‌جا می شود در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شود.

  • باری که حمل آن رایگان است.
  • باری که برای حمل آن باید مبلغی را به عنوان کرایه اضافه بار پرداخت کرد.

وزن بار رایگان معمولا بسته به نوع بلیط قطار که می تواند نیم بها یا تمام بها باشد، متفاوت است. یعنی افرادی که بلیط نیم بهای قطار را خریداری کرده اند مجاز هستند تا به میزان 20 کیلوگرم بار را به صورت رایگان با خود حمل کنند. افرادی که بلیط آن ها از نوع تمام بهاست می توانند بار با سقف 30 کیلوگرم را کاملا رایگان همراه خود داشته باشند.

اما اگر وزن بار بیش از 30 کیلوگرم و نهایتا تا 150 کیلوگرم باشد، باید برای جابجایی آن مبلغی را به عنوان کرایه اضافه بار پرداخت کرد. نکته مهم دیگری که در خصوص حمل بار همراه مسافر وجود دارد این است که بار باید نهایتا ابعادی به اندازه 70 سانتی متر داشته باشد و بدون ایجاد مزاحمت برای سایر مسافران در قسمت بار کوپه جای بگیرد.

حمل بار توسط باجه توشه راه آهن

یکی دیگر از روش های حمل بار با قطار از مشهد به تهران، به وسیله باجه توشه راه آهن است. در شرایطی که وضعیت بار مناسب قرار دادن در قسمت بار کوپه نباشد، باید برای حمل و ارسال آن، محموله را به باجه توشه تحویل داد. باجه توشه (Baggage Collection)، در ایستگاه راه آهن است و محموله مورد نظر شما را برای ارسال به واگن حمل بار قطار انتقال می دهد. البته برای حمل بار توسط باجه توشه راه آهن یک سری نکات وجود دارند که باید در جریان آن ها باشید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • معمولا واگن حمل بار با همان قطاری است که مسافر قرار است با آن به مقصد موردنظر خود سفر کند.
  • گاهی امکان پیوستن واگن حمل بار به قطاری که خود شخص در آن حضور دارد فراهم نیست. بنابراین این واگن به اولین قطار بعد از آن می پیوندد تا به مقصد ارسال شود.
  • تحویل بار به باجه توشه راه آهن باید حداقل 3 ساعت زودتر از حرکت قطار باربری انجام شود.
  • پس از تحویل بار به باجه، صاحب بار باید حتما رسید آن را دریافت کند.
  • در نهایت واگن باربری از انبار جدا شده و به قطار باربری می پیوندد. در این شرایط امکان اضافه کردن محموله دیگر به واگن وجود ندارد.

حمل بار با قطار توسط انبار توشه راه آهن

حمل بار با قطار توسط انبار توشه راه آهن

در حمل بارهای سنگین و بزرگ با قطار باید از خدمات انبار توشه راه آهن کمک گرفت. در این مورد نحوه بسته بندی بار اهمیت زیادی دارد. ارسال بار در این روش هم ایمنی بالایی دارد و هم هزینه کمتری برای صاحبین بار به دنبال خواهد داشت. بار مورد نظر پس از بسته بندی اصولی به انبار توشه راه آهن در شهر مبدا تحویل داده می شود و مسئول مربوطه پس از دریافت بار، رسیدی را در اختیار فرد قرار می دهد.

این رسید اهمیت زیادی دارد چرا که اطلاعات مهمی از قبیل نوع و ارزش بار، آدرس کامل فرستنده و گیرنده و مواردی از این دست در آن به ثبت رسیده اند و باید برای تحویل بار در مقصد حتما این رسید ارائه شود. معمولا محموله هایی مثل چمدان های بزرگ پوشاک، محصولات کشاورزی با حجم بالا، اسباب و اثاثیه منزل، تجهیزات و دستگاه های صنعتی و… با این روش ارسال می شوند.

حمل خودرو با قطار از مشهد به تهران

حمل خودرو با قطار از مشهد به تهران

یکی دیگر از روش های محبوب حمل بار با قطار از مشهد به تهران، جابجایی انواع خودرو و موتور سیکلت است. این روش نیز قوانین و ضوابط خاص خود را دارد. هم فرستنده و هم گیرنده محموله باید قوانین زیر را در نظر داشته و آن ها را کاملا رعایت کنند:

  • برای تحویل خودروها و انجام امور اداری آن ها حداقل باید 3 ساعت زودتر از بارگیری و حرکت قطار در محل انبار راه آهن حضور داشته باشید.
  • به هیچ عنوان در خودروهای ارسالی نباید بار اضافی قرار داده شود.
  • در صورت وجود بار اضافی، این بار باید به صورت جداگانه به انبار توشه تحویل داده شود.
  • باک بنزین خودروها نباید پر باشد. نهایتا بنزین درون باک باید یک چهارم حجم آن را پر کرده باشد.
  • گیرنده بار در مقصد باید تمامی مدارک لازم اعم از مدارک شناسایی و مدارک اصلی خودرو را در اختیار داشته باشد.
  • برای برخی از مسیرهای ریلی امکانی فراهم شده تا قطارهای مسافربری بتوانند همزمان با جابجایی مسافرین، انواع محموله از جمله خودرو و موتورسیکلت را با واگن های اضافی حمل کنند. در این خصوص فرستندگان می توانند از مسئولین انبار اطلاعات لازم را دریافت کنند.
  • برای حمل خودرو با قطار نیاز به استعلام پلیس است.
  • محموله ای که شامل انواع موتور سیکلت و خودرو است باید تحت پوشش بیمه قرار داشته باشد.

ممنوعیت های حمل بار با قطار

در حمل بار با قطار از مشهد به تهران یک سری ممنوعیت ها نیز وجود دارد. در واقع حمل یک سری محموله ها کاملا غیرمجاز است. لیست این محموله ها به شرح زیر می باشند:

  • حمل هرگونه اسلحه، مهمات و سلاح های جنگی
  • حمل هر گونه وسیله قابل انفجار
  • وسایلی که بد بو هستند.
  • وسایلی که امکان شیوع بیماری را افزایش می دهند.
  • کالای قاچاق
  • مواد اسیدی و سمی
  • حیوانات اهلی و وحشی

به جز کالاهای قاچاق و غیر قانونی که معمولا در هر شرایطی حمل و خرید و فروش آن ها غیر قانونی است. برای محموله هایی که به هر دلیلی امکان بارگیری و ارسال آن ها با قطار وجود ندارد، می توان از روش حمل و نقل جاده ای استفاده کرد. در این روش برای حمل بار از مشهد به تهران می توانید از انواع خودرو های باری مثل کامیون تریلی، وانت و نیسان حمل بار کمک بگیرید.

شرکت باربری مشهد ترابر با بهترین تجهیزات و امکانات باربری آماده خدمات رسانی است. این مجموعه با سال ها سابقه در زمینه حمل و نقل خدماتی چون بسته بندی، بارگیری، تخلیه بار، صدور بارنامه و بیمه نامه را ارائه می دهد. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه حمل بار از مشهد به تهران نیز می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید یا با کارشناسان ما برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

شرکت باربری مشهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما