حمل بار با نیسان از مسیر های صعب العبور

یکی از معضلات و چالش های موجود برای افرادی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند، حمل و جا‌به‌جایی بار و محموله های مختلف، از مسیر های پر پیچ و خم و صعب العبور است. این افراد، به منظور انجام این کار، از وسایل نقلیه مناسب این مناطق استفاده می کنند. یکی از این وسایل نقلیه نیسان ها هستند، که در انواع مختلف، قابلیت حمل بار و وسایل افراد به این مکان ها را دارند. در این مطلب، شما را با چگونگی حمل بار با نیسان در مسیر های صعب العبور و موارد دیگر آشنا می کنیم.

حمل بار با نیسان و شرایط آن

به طور کلی، نیسان ها در انواع مختلفی وجود دارند، که شامل نیسان های یدک کش، نیسان های چادر دار، نیسان های یخچال دار، نیسان های اتاق دار، نیسان های مسقف و غیره می شود. این نوع وسیله نقلیه حمل بار، به دلیل عدم محدودیت و ممنوعیت در تردد بین شهری، گزینه مناسبی برای جا‌به‌جایی و حمل وسایل مختلف محسوب می شود.

همچنین نیسان ها، به دلیل داشتن ویژگی ها و قابلیت های فراوان وسیله مناسبی برای حمل بار از مسیر های صعب العبور نیز هستند. به طور مثال، نیسان ها دارای یک اتاق کوچک بار بوده و به همین دلیل، راحت تر و سریع تر، از ترافیک های موجود در جاده ها و مسیر های شلوغ و یا مناطق پر پیچ و خم و صعب العبور می گذرند.

به علاوه از این وسیله نقلیه می توان برای حمل بار هایی تا حدود 3 تن، مانند یخچال های ساید بای ساید، گاو صندوق، میز بیلیارد، مبلمان و غیره نیز استفاده کرد. اما در مواردی که محموله و بار، دارای وزنی بیشتری از 3 تن باشند، دیگر نمی توان از نیسان استفاده کرد و باید از خودرو حمل بار دیگری استفاده کرد. البته می توان بار را تقسیم کرد و آن را توسط چند نیسان جا‌به‌جا کرد.

اما یکی از مهم ترین نکات ایمنی حمل بار با نیسان از مسیر های پر پیچ و خم و صعب العبور که باید به آن توجه کرد این است که، رانندگی در مسیر های این چنینی، خود به تنهایی کار دشواری است و نیاز به توجه و کنترل بالایی دارد. بنابراین هرگز بیشتر از ظرفیت نیسان بار نزنید و بار را نیز برای افزایش کنترل راننده هنگام عبور از پیچ و خم های جاده به درستی در کابین حمل بار بچینید تا همه وزن روی یک قسمت کابین نباشد.

هزینه حمل بار با نیسان به مناطق صعب العبور

حمل بار از مسیر صعب العبور

به طور کلی باید گفت، هزینه حمل بار با نیسان به مناطق صعب العبور، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در ادامه، به بررسی برخی از این عوامل می پردازیم:

شرایط آب و هوایی

اولین و مهم ترین عامل در تعیین هزینه حمل بار از مسیر های صعب العبور با نیسان، شرایط آب و هوایی است. در این شرایط، علاوه بر سختی و صعب العبور بودن راه، نوع آب و هوای منطقه مورد نظر نیز بسیار مهم می باشد. به طور مثال، حمل بار در مناطق صعب العبور کوهستانی، در زمانی که برفی یا طوفانی نیز باشد، بسیار سخت تر و خطرناک تر خواهد بود. در نتیجه این عامل، در میزان هزینه حمل بار نیز تاثیر مستقیم دارد. هر چند توصیه می شود در شرایط بد جوی از حمل بار از چنین مسیر هایی پرهیز کنید.

مسافت

از دیگر عوامل موثر بر هزینه حمل بار با نیسان به مناطق صعب العبور، بعد مسافت است. طبیعی است که هر چه قدر مسیر طولانی تر و سخت تر بوده و یا میزان بار برای حمل به این مسیر ها زیاد تر باشد، تعداد نیسان های استفاده شده نیز بیشتر خواهد بود. به همین دلیل، هزینه تمام شده برای حمل بار بالا تر خواهد بود.

نوع سوخت مصرفی

همان طور که می دانید، نیسان ها در سه نوع بنزینی، گازوئیلی و دوگانه سوز موجود هستند. اغلب افراد، به منظور صرفه جویی در میزان هزینه حمل بار به مناطق سخت و صعب العبور، از نیسان های گازوئیلی (دیزلی) استفاده می کنند، چرا که علاوه بر بحث هزینه ها نیسان های گزوئیلی (دیزلی) قدرت بیشتری نسبت به نوع بنزینی و گاز سوز دارند در نتیجه این نیسان ها گزینه بهتری برای حمل بار از مسیر های صعب العبور هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما