فهرست جاده های اصلی و بزرگراه های مشهد به سایر شهر ها

مشهد دارای جاده های اصلی یا آزادراه های مختلفی است که همگی منتهی به این شهر می شوند. لذا این جاده ها دسترسی مشهد را با استان های مرزی راحت می کنند. همچنین بزرگراه هایی دارد که با استفاده از آن ها می توان دسترسی راحتی به نقاط مختلف شهر داشت. بزرگراه ها و آزادراه ها به گونه ای ساخته شده اند که از امنیت بالایی برخوردار هستند. لذا رانندگان با سرعت بیشتری می توانند در آنها رانندگی کنند. در این پست به معرفی جادهای اصلی مشهد و بزرگراه ها می پردازیم.

بزرگراه ها و جاده های اصلی مشهد

بزرگراه هاشمی رفسنجانی از جاده های اصلی مشهد

حمل بار از حساسیت های زیادی برخوردار است بنابراین آگاهی راننده از بزرگراه ها و جاده های اصلی مشهد در افزایش سرعت و امنیت محموله اهمیت زیادی دارد. در زیر بزرگراه های اصلی مشهد لیست شده است:

  • بزرگراه میثاق
  • بزرگراه بسیج
  • بزرگراه وکیل آباد
  • بزرگراه شهید کلانتری
  • بزرگراه شهید بابانظر
  • بزرگراه آزادی
  • بزرگراه سردار سلیمانی
  • بزرگراه پیامبر اعظم
  • بزرگراه شهید چراغچی
  • بزرگراه امام علی
  • بزرگراه همت
  • بزرگراه سلسله الذهب
  • بزرگراه نمایشگاه
  • بزرگراه غدیر

شرکت مشهد ترابر با 12 سال سابقه در زمینه باربری مشهد به شهرستان با ارائه خدمات شبانه روز و رانندگان ماهر، با تجربه و راه بلد، خیال شما را جهت حمل ایمن بار راحت می کند.

بزرگراه میثاق

این بزرگراه که مدت زمان نسبتا زیادی از تاسیس آن نمی گذرد، شهرک غرب در منطقه 10 را به الهیه در منطقه 12 متصل می کند. انتهای این بزرگراه، اتصال دهنده آزادی به میدان نمایشگاه است و 5.6 کیلومتر طول دارد و از جمله بزرگراه های غربی مشهد محسوب می شود. لذا دو باند اصلی و کنارگذر دارد و به طور کل دارای 12 لاین است.

بزرگراه پیامبر اعظم(ص)

بزرگراه پیامبر اعظم یا آزادی 2.16 کیلومتر طول داشته که اتصال دهنده تقاطع غیر مسطح آزادی به ورودی شمال غربی مشهد است. مناطق 2 و 11 با نیمه جنوبی این بزرگراه جدا می شوند. از اصلی ترین معابر است که دو باند اصلی و دو باند فرعی دارد و به طور کل دارای 10 باند است. بخش نیمه جنوبی بزرگراه از جمله محله های خوش آب و هوا و اعیان نشین محسوب می شود.

بزرگراه وکیل آباد

این بزرگراه 10 کیلومتر طول داشته که اتصال دهنده میدان اصلی به پایانه غرب مشهد است. به عنوان شاهراه، ورودی غربی شهر را به بخش های اصلی متصل می کند. لذا خط LRT1 قطار شهری مشهد، از اول تا آخر این بزرگراه را میان دو باند مهم به شکل همسطح طی می کند و بعد از عبور از میدان آزادی از مسیر بلوار ملک آباد به شکل زیرزمینی عبور می کند. بزرگراه وکیل آباد دارای دو باند اصلی و فرعی است و جمعا 10 لاین دارد. همچنین منطقه 9 را به منطقه 11 متصل می کند.

بزرگراه امام علی

بزرگراه امام علی 5.7 کیلومتر طول دارد که اتصال دهنده تقاطع غیر مسطح قائم به تقاطع میدان نمایشگاه است. این بزرگراه مرکز را به غرب متصل می کند و یک تقاطع غیر مسطح در آن دیده می شود.

بزرگراه نمایشگاه

بزرگراه نمایشگاه 3.1 کیلومتر طول دارد که به عنوان کوتاه ترین شاهراه محسوب می شود. لذا این بزرگراه اتصال دهنده میدان نهم به بلوار برونسی است. همچنین نزدیک ترین خیابان به نمایشگاه بین المللی محسوب می شود. باند کنار گذر غربی بزرگراه از ابتدای این نمایشگاه عبور می کند. در مسیر بزرگراه دو باند اصلی و دو باند فرعی وجود دارد که به طور کل دارای 10 باند است.

آزادراه مشهد باغچه

آزادراه مشهد باغچه 40 کیلومتر طول دارد که نیمه شرقی آن تقریبا تکمیل شده است. لذا با استفاده از آن، به شکل مستقیم بین نیمه شرقی و غربی ارتباط برقرار می شود. این آزادراه به عنوان اصلی ترین خطوط ترانزیت محسوب می شود.‌

آزادراه کنارگذر شمالی

این آزادراه شمالی مشهد در سال ۱۳۹۱ ساخته شد که در شمالی ترین نقطه مشهد در میامی واقع شده‌ است و یکی از معابر اصلی در میامی است. این آزادراه از آزادراه های مهم شهر میامی است. آزادراه کنارگذر شمالی مشهد به معابر مهمی مانند کنارگذر آزادراه شوشتری، جاده میامی، جاده مشهد کلات، جاده کارده و شاهنامه 14 متصل است.

آزادراه مشهد ملک آباد

از دیگر آزادراه های مهم مشهد است و از جمله جاده های اصلی مشهد محسوب می شود و از محله رباط مشهد عبور می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما