6 تکنولوژی جدید در صنعت حمل و نقل که باعث تغییر در باربری شده‌است

این روزها فناوری‌هایی مانند اتوماسیون، بیگ دیتا و اینترنت اشیا همگی به جزئی جدایی‌ناپذیر از صنعت حمل‌ونقل تبدیل‌شده‌اند و شرکت‌ها به‌دنبال راه‌حل‌های نوآورانه هستند تا در بازار پویای امروزه، فعال باقی بمانند و سودآور باشند. پیشرفت فناوری‌های ردیابی، تکنولوژی های جدید باربری و نظارت بر محموله‌ها، مدیریت ناوگان وسایل‌نقلیه و استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهای مدرن را برای افزایش سرعت ارتباطات و رضایت مشتری برای شرکت‌های حمل‌ونقل آسان‌تر کرده است.

فناوری‌های مدرن همچنین به کاهش انتشار کربن در هوا کمک می‌کنند و باعث جلوگیری از آلودگی‌هوا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم فناوری‌های مهمی که آینده صنعت حمل و نقل را شکل می‌دهند را بررسی کنیم.

1. نظارت بر ایمنی راننده

نظارت بر ایمنی راننده

در صنعت حمل و نقل، ایمنی راننده اولویت و اهمیت زیادی دارد و بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل در حال سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های پیشرفته برای بهبود استانداردهای ایمنی راننده کامیون ها هستند. از جمله این اقدامات ایمنی می توان به ادغام سیستم‌های کاهش تصادف اشاره کرد. سیستم‌های کاهش تصادف از فناوری های مدرن تری برای نظارت بر انواع مختلف تصادفات و انجام اقدامات اضطراری استفاده می‌کنند.

همچنین، فناوری‌های پیشرفته ایمنی راننده، مانند هشدارهای خروج از خط، نظارت بر نقاط کور و کنترل تطبیقی، به رانندگان کمک می‌کند تا در جاده امن بمانند و در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری و تصادفات کمتر می‌شوند. سیستم‌هایی مانند ترمز خودکار و جلوگیری از آسیب به رانندگان، کمک می‌کنند تا رانندگان بیدار و هوشیار بمانند و احتمال تصادفات ناشی از خستگی را کاهش می دهند. مهم است بدانید که ایمنی بهبود یافته باعث افزایش کارایی، کاهش هزینه‌ها و رضایت مشتری در صنعت حمل و نقل می‌شود. استفاده از فناوری‌های ایمنی راننده می‌تواند استفاده از بیمه را کاهش دهد و محیط کار ایمن‌تری را برای رانندگان کامیون ایجاد کند.

2. دستگاه‌های ثبت الکترونیکی

ثبت الکترونیکی داده‌های مرتبط با عملیات حمل و نقل، مواردی مانند ساعات سرویس‌دهی، مسافت پیموده شده با وسیله نقلیه و عملکرد راننده را ثبت می‌کند. این تکنولوژی جدید باربری به صرفه جویی در زمان مشتری و به شرکت‌های حمل و نقل برای ارائه سوابق دقیق و سریع از گزارش‌های راننده کمک می‌کند.

گزارش‌های الکترونیکی به کاهش افزونگی ذخیره‌سازی سوابق به‌صورت کاغذی کمک می‌کنند، و ناوبری را با ذخیره‌سازی ساده داده‌ها و سوابق دیجیتال ایمن می‌کنند که در صورت نیاز به‌سرعت قابل دسترسی هستند. این کار همچنین کارایی چرخه تعمیر و نگهداری را افزایش می‌دهد و استانداردهای انطباق را نیز بهبود می‌بخشد.

3. روش‌های پرداخت الکترونیکی

روش‌های پرداخت الکترونیکی به‌طور قابل توجهی فرآیند پرداخت را ساده تر کرده اند و مجهز به فناوری هایی هستند که مردم را قادر می‌سازند تا پولشان را در حال انجام دادن فعالیت‌های روزانه به راحتی انتقال دهند، مالیات ها را پیگیری کنند و عوارض جاده را نیز پرداخت کنند. با روش‌های پرداخت الکترونیکی، در زمان صرفه‌جویی می‌شود و دیگر نیازی به رفت و آمد به مکان خاصی برای گرفتن خدمات ذکر شده نیست و در هر زمان که بخواهید می‌توانید گزارش تمامی تراکنش‌های خود را بر اساس ساعت و روز و ماه مورد نظر مشاهده کنید.

پرداخت‌های الکترونیکی همچنین دسترسی مدیریت جریان نقدی را تسهیل می‌کنند، زیرا سریع‌تر از چک‌های کاغذی تسویه می‌شوند. علاوه بر این، پرداخت‌های الکترونیکی قابلیت‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها و ثبت سوابق الکترونیکی را دارند که می‌تواند به شرکت‌های حمل‌ونقل کمک کند تا عملیات حسابداری خود را بهینه کنند و هزینه‌ها را بهتر پیش‌بینی کنند. با حذف نیاز به تراکنش‌های نقدی فیزیکی و صورتحساب‌های کاغذی، پرداخت الکترونیکی خطر کلاهبرداری و هزینه کلی بسیاری از معاملات بزرگ را کاهش می‌دهد.

4. نرم‌افزار مدیریت ناوگان

نرم‌افزار مدیریت ناوگان

نرم‌افزار مدیریت ناوگان با تسهیل تجزیه و تحلیل معیارها و ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ناوگان کامیون و عملکرد آن، مدیریت ناوگان را برای شرکت‌های حمل و نقل ساده‌تر می‌کند. اپراتورهای ناوبری می‌توانند با استفاده از این تکنولوژی جدید باربری، عملکرد راننده و نظارت بر مراقبت از خودرو را کنترل کنند.

این نرم‌افزار اطلاعات را از سیستم‌های ردیابی خودرو جمع‌آوری می‌کند تا به عملکرد هر وسیله نقلیه، مسافت طی شده و نحوه مراقبت از بارها نظارت داشته باشد. از این داده‌ها می‌توان برای شناسایی هرگونه اشکالات فنی خودروها، مراقبت از بارها و آموزش رانندگان برای افزایش عملکرد آن ها استفاده‌کرد.

نرم‌افزار مدیریت ناوگان همچنین خطرات را کاهش داده و پیروی از استانداردهای ایمنی را افزایش می‌دهد. این نرم‌افزار می‌تواند از طریق تجزیه و تحلیل اطلاعات، پیش بینی عملیات، ردیابی خودرو، و نظارت بر رفتار راننده، خطرات محیطی مانند رانندگی پرخطر، سرعت بیش از حد و رانندگی تهاجمی را شناسایی و کنترل کند.

البته موارد ذکر شده از تکنولوژی های جدید در کامیون هاست که کمک زیادی در این خصوص می کند. نرم‌افزار مدیریت ناوگان با اندازه گیری داده‌های ثبت شده از عملکرد راننده و هر وسیله نقلیه در ناوگان، به بهینه سازی مسیرها و حداکثر رساندن هزینه‌های عملیاتی کلی یک ناوگان کمک می‌کند.

4. مسیریابی پویا

مسیریابی پویا فرایندی است که از الگوریتم‌های داده محور برای تعیین مسیر بهینه برای ناوگان و وسایل‌نقلیه بر اساس پارامترهایی مانند هزینه، زمان، وزن، مسافت، ایمنی و ترجیحات مشتری استفاده می‌کند. اگر راننده به دلایل مختلف نتواند مسیر اولیه را طی کند، فناوری مسیریابی پویا می‌تواند به سرعت مسیرهای جایگزین را تعیین و مشخص کند.

مسیریابی پویا، شبکه‌هایی با حجم ترافیک بالا را قادر می‌سازد تا بهترین و کم ترافیک‌ترین مسیرها را پیدا کنند و در نتیجه تحویل محموله تسریع‌تر انجام‌می‌شود. مسیریابی پویا همچنین با در نظر گرفتن عواملی که به سرعت در حال تغییر هستند مانند ترافیک و آب و هوا، بهترین مسیر به مقصد را پیشنهاد می‌کند و زمان واقعی رسیدن به مقصد را تخمین می‌زند. این تکنولوژی جدید باربری می‌تواند رانندگان را از تغییرات قابل توجه در الگوهای ترافیک و آب و هوا آگاه سازد.

5. برنامه‌های موبایل

برنامه‌های موبایل یکی دریگر از تکنولوژی های جدید باربری

با استفاده گسترده از گوشی های هوشمند، شرکت‌های حمل و نقل با ساخت برنامه‌های کاربردی گوشی همراه متناسب با نیازهای خاص خود، کارایی عملیات خود را بهبود بخشیده‌اند. برنامه‌های کاربردی گوشی همراه می‌توانند به شرکت‌های حمل و نقل در سازماندهی و تحویل به‌موقع بارها کمک کنند و اطلاعات حیاتی را در زمان کوتاه در اختیار رانندگان قرار دهند. علاوه بر این، برنامه‌های گوشی همراه رسیدگی به فرآیندهای اداری مانند حقوق، دستمزد و صورت‌حساب را ساده‌تر می‌کنند.

برنامه‌های کاربردی موبایل با حذف موانع ارتباطی و تسهیل تبادل اطلاعات مربوط به بار، به ارتباط بهتر بین رانندگان و توزیع کنندگان نیز کمک می‌کند. علاوه بر موارد ذکر شده، این تکنولوژی جدید باربری یا همان اپلیکیشن‌های موبایل امکانات مختلفی مانند کمک‌های کنار جاده‌ای، اطلاعات محل استراحت و توصیه‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت را در اختیار رانندگان قرار می‌دهند.

اپلیکیشن‌های موبایل همچنین به شرکت‌های حمل و نقل راه مناسبی برای تعامل با مشتریان ارائه می‌دهند. مشتریان به‌راحتی می‌توانند وضعیت سفارشات یا محموله‌های خود را پیگیری کنند. این نرم‌افزارها پیام‌های خودکار را سر زمان مشخص شده‌ای برای رانندگان می‌فرستند تا بارهای خود را به‌صورت مرتب بررسی کنند و به مشتریان اجازه می‌دهند تا موقعیت محموله‌های خود را ردیابی کنند و زمان تحویل را تخمین بزنند.

علاوه بر این، مشتریان می‌توانند وضعیت محموله‌های خود و عملکرد راننده کامیون تعیین شده را پیگیری و بررسی کنند و در صورت وجود انتقادات و یا شکایات، با پشتیبانی تماس بگیرند و در میان بگذارند.

6. کامیون‌های خودران

کامیون خودران یکی دریگر از تکنولوژی های جدید باربری

کامیون‌های خودران، انقلابی در صنعت حمل و نقل برپا کرده‌اند. این کامیون‌های بدون سرنشین مجهز به فناوری های خودران، بهینه‌سازی مسیر و سنسورهای مختص به اینترنت اشیا هستند که کارایی را در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهند. این تکنولوژی جدید باربری همچنین داده‌های ارزشمند را برای تجزیه و تحلیل جمع‌آوری می‌کنند و رضایت مشتری را افزایش می‌دهند.

کامیون‌های خودران نیاز به رانندگان انسانی را کاهش می‌دهند و در نتیجه باعث افزایش بهره‌وری، بهبود ایمنی و صرفه‌جویی در هزینه ها می‌شوند. کامیون‌های خودران می‌توانند خطرات ناشی از خستگی راننده را کاهش دهند، ایمنی بزرگراه‌ها را بهبود ببخشند و زمان و هزینه‌های تحویل را کاهش دهند.

علاوه بر این، کامیون‌های خودران می‌توانند به داده‌های ناوبری در زمان کم دسترسی داشته‌باشند، که باعث افزایش راندمان سوخت و کاهش مسافت حمل‌ونقل می‌شود. این تکنولوژی جدید باربری می‌تواند هزینه‌های حمل و نقل را با کارایی بیشتر و مسیریابی بهتر، کاهش دهد.

کامیون‌های خودران می‌توانند به برطرف کردن مشکل کمبود راننده کمک کنند و امکان حمل محموله‌های بیشتری را با نرخی سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر فراهم کنند. کامیون‌های خودران به‌سرعت در حال تبدیل شدن به استانداردهای صنعتی هستند تا هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند و در نتیجه تجربه مثبتی برای استفاده کنندگان از صنعت حمل‌ونقل ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما