نحوه حمل و جا به جایی لوستر در اسباب کشی + نکات

لوستر جزء لوازم گران قیمت خانه است که ظرافت بسیار زیادی در ساخت آن به کار رفته است. لوسترها به دلیل لوکس بودن هزینه بالایی دارند و نیازمند مراقبت زیاد هستند. بیشتر بخش های لوستر از شیشه و قطعات شکستنی تشکیل شده است، به همین دلیل جا به جایی آن ها در اثاث کشی یک چالش بزرگ است. آسیب دیدن بخشی از لوسترها به معنای بلا استفاده شدن آن هاست، چرا که آن را ناقص می کند و زیبایی لوستر را از بین می برد. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه بسته بندی و حمل لوستر در طی اسباب کشی بپردازیم پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی لوستر

تجهیزات مورد نیاز برای بسته بندی لوستر

بسته بندی وسایل شکستنی مانند لوستر نیازمند لوازمی است که باید پیش از موعد اثاث کشی تهیه شود، این لوازم عبارتند از:

  • کارتن اثاث کشی ضخیم
  • روزنامه و کاغذ باطله
  • فوم های بسته بندی وسایل
  • پتو یا ملحفه
  • نایلون حبابدار
  • چسب پهن کارتن
  • طناب بسته بندی
  • انبر و پیچ گوشتی
  • کارتن های کوچک تر برای قرار دادن شاخه ها و لامپ ها

پایین آوردن لوستر از سقف و باز کردن آن

بعد از قطع کردن جریان برق لوستر را از سقف با دقت جدا کنید و به کمک فرد دیگری به آرامی روی زمین قرار دهید. بسته بندی و حمل لوستر بدون باز کردن قطعات آن مشکل است و احتمال آسیب دیدگی را بالا می برد. بنابراین با استفاده از انبر و پیچ گوشتی شاخه های لوستر را باز کنید. به دقت به مراحل باز کردن توجه داشته باشید تا موقع بستن و نصب به مشکل برنخورید. در صورت امکان از مراحل باز کردن لوستر فیلم بگیرید. لامپ های لوستر را جدا کنید و در جعبه مخصوص آن قرار دهید. اگر جعبه نداشتید با روزنامه بپیچید و در جعبه دیگر بگذارید، طوری که به هم برخورد نکنند.

شاخه های لوستر را با کاغذ بسته بندی کرده و روی آن را با نایلون حباب دار بپیچید و چسب بزنید تا نایلون باز نشود. این نایلون ها به دلیل حباب هایی که دارند مثل ضربه گیر عمل کرده و مانع از صدمه دیدن شاخه های لوستر خواهند شد. بخش های جدا شده لوستر را در جعبه بزرگتر کنار هم بچینید. برای اطمینان از عدم برخورد آن ها به هم، بینشان پتو یا ملحفه قرار دهید. پیچ و مهره هایی که از لوستر باز کردید را در نایلون و یا ظرف درب دار بریزید تا بعد از اسباب کشی آن ها را گم نکنید. قسمت بالا و پایین کارتن را به دقت چسب بزنید تا در حین جا به جایی قطعات از جعبه خارج نشوند.

نحوه بسته بندی لوستر کریستالی

نحوه بسته بندی لوستر کریستالی

لوسترهای کریستالی نیاز به مراقبت بیشتری دارند و احتمال آسیب دیدگی آن ها بسیار بالاست. بخصوص آنکه نمی توان همه اجزای شیشه ای لوستر را از هم جدا کرد. با استفاده از فوم یا نایلون حباب دار، رشته های کریستالی را کاملا بپوشانید و با چسب کاغذی فیکس کنید. توجه داشته باشید که اجزای کریستالی نباید هیچ تماسی با هم داشته باشند. هر یک را جداگانه در فوم بپیچید.

درون جعبه را از یونولیت خرد شده پر کنید و لوستر را به صورت عمودی روی یونولیت ها قرار دهید. اطراف آن را با کاغذ باطله پر کنید تا تماسی با کناره های جعبه نداشته باشد. لوستر نباید به طور آزادانه در جعبه حرکت کند. لازم است درون جعبه را طوری پر کنید که لوستر توانایی جا به جایی نداشته باشد. در نهایت ابتدا و انتهای کارتن را به دقت چسب کاری کنید چرا که سنگینی لوستر ممکن است باعث باز شدن کارتن از انتها شود.

چینش جعبه لوستر در ماشین باربری

ماشین های باربری گاهی باید مسافت طولانی را طی کنند، گاهی ممکن است این مسافت از شهری به شهر دیگر باشد. برای مثال در حمل اثاثیه از مشهد به استان های همجوار باید تدابیر لازم به کار برده شود تا احتمال آسیب دیدگی به کالاهای شکستنی به حداقل برسد. بسته بندی و حمل لوستر به دلیل ارزش بالای کالا حساسیت بیشتری دارد. در صورت امکان جعبه لوستر را با ماشین شخصی به مقصد ببرید.

اما اگر قرار است در ماشین باربری قرار بگیرد باید آخرین جعبه ای باشد که در کامیون قرار داده می شود. کوچکترین فشار به کارتن لوستر می تواند به اجزای آن صدمه بزند. جعبه را در پتو بپیچید و در بالای کارتن ها قرار دهید. و از ثابت بودن جعبه د جای خود هنگام جا به جایی مطمئن شوید.

تمام کارتن هایی که در کامیون قرار می گیرند باید فیکس شود تا در طول مسیر، حرکات ماشین باعث جا به جایی و روی هم افتادن آن ها نشود. جعبه لوستر را بین چند جعبه دیگر قرار ندهید، بلکه با استفاده از طناب آن را به ستون کامیون ببندید بدون آنکه فشاری به جعبه وارد کنید.

اگر سالم رسیدن لوستر به مقصد برایتان اهمیت دارد تمام نکات گفته شده در این خصوص را با دقت انجام دهید. این شیوه بسته بندی و حمل لوستر کاملا ایمن بوده و در اثاث کشی صدمه ای به آن وارد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما