برای افزایش امنیت حمل بار با نیسان باید چه اقداماتی صورت بگیرد؟

همانطور که می دانید از نیسان برای جابه‌جایی انواع مختلفی از بار ها و وسایل استفاده می کنند. به دلایل مختلف نیسان برای حمل بار خصوصا در جاده های بین شهری بسیار کاربردی و مناسب است. اما برای افزایش امنیت حمل بار با نیسان باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ ما در این مطلب قصد داریم به این موضوع پرداخته و نکات ایمنی مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه قصد انتقال بار یا محموله ای را با نیسان دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم. پس تا پایان همراه ما باشید.

حمل بار با نیسان

حمل بار از نقطه ای به نقطه دیگر کاری بسیار مهم با نکات فراوان است. در انتخاب نوع ماشین برای حمل بار باید به نکات خاصی مانند اندازه و حجم بار، فسادپذیر بودن یا نبودن آن، آب و هوا و غیره توجه کرد. فاکتور مهم دیگر نیز نوع جاده و مسیری است که باید طی شود.

معمولا برای مسافت های درون شهری و خیابان های پر ترافیک شهر ها، از نیسان برای حمل بار استفاده می کنند. نیسان ماشینی بسیار مقاوم و محکم بوده و سرعت و شتاب بالایی دارد. چنانچه راننده نیسان مورد نظر هم حرفه ای و کاربلد باشد، می تواند به سرعت مسیر های پر ترافیک را رد کند. این ماشین 230 سانتی متر طول و 170 سانتی متر عرض دارد و می تواند باری تا حدود 3 تن را جابه‌جا کند.

حمل بار با نیسان از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر از حمل بار با ماشین های بزرگتر است. به دلیل این که سوخت کمتری مصرف کرده و هزینه استهلاک کمتری خواهد داشت. به علاوه دسترسی به خودرو نیسان برای حمل بار و محموله های مختلف راحت تر بوده و محدودیت های ترافیکی و حرکتی کمتری نسبت به خودرو های بزرگتر و ماشین های سنگین دارد.

هزینه حمل بار با نیسان به مراتب پایین تر از حمل بار با ماشین های بزرگ است. البته هزینه تمام شده به عوامل زیاد دیگری از جمله بعد مسافت بستگی دارد. به طور مثال هزینه حمل بار با نیسان از مشهد به تهران با هزینه حمل بار از مشهد به جنوب کشور متفاوت خواهد بود.

نکات مهم برای افزایش امنیت حمل بار با نیسان

برای این که امنیت حمل بار با نیسان را افزایش دهید، باید به نکات و دستورالعمل های خاصی توجه داشته و به آن ها عمل کنید. برخی از این نکات باید توسط رانندگان مورد توجه قرار بگیرد و برخی باید توسط صاحب بار و یا شرکتی که مسئولیت جابه‌جایی این محموله ها را بر عهده دارد، مورد توجه قرار گرفته و انجام شود. در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از این نکات خواهیم پرداخت.

وزن بار

همانطور که گفتیم خودرو نیسان تا حداکثر 3 تن بار را می تواند حمل کند. بنابراین مهمترین نکته برای بارگیری، وزن کردن محموله مورد نظر در ابتدای کار است. چنانچه بیش از اندازه و ظرفیت خودرو بار زده شود، به طور یقین آسیب های جدی و خطرات جبران ناپذیری به وجود خواهد آمد.

نحوه بارگیری

از طرفی نوع چینش بار نیز بسیار مهم است. باید بار ها به صورت یکنواخت در پشت نیسان چیده شوند تا از فشار و سنگینی بر روی یک قسمت و خالی ماندن و سبک بودن قسمت های دیگر جلوگیری شود. در صورت چینش بار به صورت اشتباه، ممکن است باعث چپ کردن ماشین خصوصا در جاده های پرپیچ و خم شود. بنابراین این کار بهتر است توسط افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند، انجام شود.

مهار کردن بار

امنیت حمل بار با نیسان

نکته مهم دیگر در افزایش امنیت حمل بار با نیسان، مهار کردن درست و اصولی بار است. روش های مختلفی برای این کار وجود دارد که شامل استفاده از طناب، زنجیر، پالت ها، بست ها و تسمه های گیربکسی می باشد. چنانچه عمل مهار کردن بار به صورت اصولی و صحیح انجام نشود، ممکن است با تکان های شدید و عبور از دست انداز ها یا جاده های پر پیچ بار ها از روی نسان به بیرون پرت شوند. در صورت بروز این اتفاق حوادث ناگواری مانند تصادفات زنجیره ای و آسیب رساندن به عابران پیاده و افراد دیگر پیش خواهد آمد.

استفاده از تجهیزات محافظتی

امنیت حمل بار با نیسان

امروزه با توجه به نوع بار از تجهیزات مختلف برای ایجاد امنیت بیشتر محموله ها استفاده می کنند. بسته به نوع آب و هوا و شرایط می توان از تجهیزات مختلفی برای این کار استفاده کرد که مهمترین آن ها، استفاده از چادر های برزنتی است. البته در فصل زمستان می توان ابتدا بار را به وسیله نایلون های ضخیم پوشاند و سپس بر روی آن ها چادر برزنتی را قرار داد. در این صورت هیچ گونه آبی به درون محموله نفوذ نخواهد کرد و باعث آسیب رساندن به آن نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما