بهترین روش ارسال کالا برای فروشگاه های اینترنتی چیست؟

امروزه با افزایش فروش آنلاین یکی از عمده مشکلات فروشندگان بحث ارسال کالا است. چرا که جذب مشتری در فروش آنلاین کار دشواری است و نیاز به تبلیغات، پشتیبانی ، استراتژی فروش و صرف وقت برای پاسخگویی به مشتریان دارد. در نهایت بعد از تلاش زیاد شما می توانید مشتریان خود را متقاعد به خرید از فروشگاه خود کنید اما هنگام ارسال محصول ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. به طور مثال ممکن است در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود با این مشکل مواجه شوید که کالا مانی که که به دست مشتری می رسد طی جا به جایی صدمه ببیند. اینجاست که تمام زحمات شما به باد می رود.

چرا که در فروشگاه های اینترنتی مهم ترین موضوع بحث اعتماد است و در صورت آسیب دیدن محصول زمان ارسال شما نه تنها مشتری خود را از دست خواهید داد بلکه اگر این مشتری نظر منفی بدهد کاربران دیگر نیز ممکن است در خرید محصول از شما دچار تردید شوند که این موضوع کار را برای شما سخت تر خواهد کرد. از طرفی یکی از معضلات دیگر بحث هزینه ارسال بالای کالا است که معمولا برای مشتریان زیاد به نظر می رسد و ترجیه می دهند تا حضوری خرید کنند تا این که مبلغ زیادی برای ارسال کالایشان بپردازند.

در این بین مشتریان معمولا یا به دنبال ارسال رایگان هستند یا به دنبال راهی برای این که محموله با کمترین هزینه ارسال به دستشان برسد.در ادامه این مقاله به معرفی بهترین راه برای ارسال کالا فروشگاه های اینترنتی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید. اما پیش از آن نیاز است تا شمارا با روش های ارسال کالا آشنا کنیم. پس تا انتهای این پست همراه ما باشید.

روش‌های ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

روش های مختلفی برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی وجود دارد اما شما باید بسته به اولویت خود بهترین راه را انتخاب کنید. روش های ارسال کالای فروشگاه اینترنتی می تواند شامل:

  • پست
  • تیپاکس
  • باربری آنلاین
  • اسنپ
  • الوپیک
  • چاپار و…

باشد. که شما متناسب شرایط خود و حتی به رخواست مشتری می توانید یکی از این روش ها را انتخاب کنید.

1. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با پست

شرکت‌های پستی تنوع زیاد در روش‌های ارسال کالا دارند. از جمله پست سفارشی، پیشتاز و ویژه که در ادامه به هر یک از آن ها می پردازیم. معمولا به دلیل امنیت بیشتر در ارسال کالا، بیمه کردن مرسوله و امکان پیگیری از طریق سامانه رهگیری پست این روش نسبت به دیگر روش های ارسال کالا مورد توجه فروشندگان قرار می گیرد.

اگر این روش را برای ارسال مرسوله خود در نظر دارید باید کالا را به یکی از دفاتر پیشخوان دولت ببرید و محصول را بسته‌بندی کنید و یکی از خدمات ارسال را بسته به شرایط خود انتخاب کنید. در روش ارسال مرسوله با پست، شرکت پست بسته به ارزش کالا مرسوله را بیمه می کند تا در صورت بروز حادث ای برای مرسوله فرستنده و گیرنده ضرر نکنند. برای بیمه مرسوله معمولا هنگام تحویل گرفتن مرسوله از شما ارزش مرسوله پرسیده می شود مرسوله بیمه می شود و هزینه ای نیز برای بیم مرسوله از شما دریافت می شود.

همچنین اگر مشتری هزینه ارسال محموله را از شما بپرسد می توانید از طریق سامانه نرخنامه مرسولات پستی هزینه ارسال را محاسبه کنید. در این سامانه می توانید با دانلود نرخنامه شرکت ملی پست هزینه مرسوله را به راحتی تخمین بزنید.

پست سفارشی

با ارسال کالا به صورت پست سفارشی مشتریان شما بین 5 الی‌ 7 روز کاری مرسوله خود را تحویل می‌گیرند. اما محدودیتی ورن مرسوله ها وجود دارد ب این شکل که شما با پست سفارشی نمی توانید مروله ای با وزن بیش از 40 کیلو را ارسال کنید. ممکن است با خود بگویید ارسال مرسوله با پست سفارشی پروسه ای زمان بر است اما خوب است بدانید ارسال مرسوله با پست سفارشی نسبت به پست پیشتاز و ویژه هزنه کمتری دارد. بنابراین اگر هزینه ارسال براییتان اهمیت دارد و می خواهید هزینه کممتری بپردازید این سرویس پست برای شما گزینه خوبی است.

پست پیشتاز

معمولا در اکثر کسب و کار های آنلاین این شیوه ارسال پستی انتخاب می شود چرا که علاوه بر ارسال مرسول در زمان کوتاه تر همچنان هزینه ها تفاوت چشمگیری با پست سفارشی ندارد. اما در این شیوه ارسال پستی محدودیت وزن بیشتری دارید و نمی توانید مرسوله ای با وزن بیشتر از 25 کیلوگرم ارسال کنید. بنابراین اگر وزن مرسوله شما بیشتر از 25 کیلو گرم است بهتر است مرسوله را به روش پست سفارشی ارسال کنید. با پست پیشتاز مرسوله ظرف 1 تا 3 روز کاری به مقصد می رسد اما باید هزینه بیشتری برای آن نسبت به پست سفارشی بپردازید.

پست ویژه

پست ویژه بین دو شیوه قبلی پست که ذکر شد در کمترین زمان مرسوله را به دست مشتری می رساند ( چیزی به ین 10 الی 24 ساعت) اما هزینۀ بالاتری دارد. بنابراین اگر زمان کمی برای ارسال دارید و مشتری نیز عجله دارد تا مرسوله سریعا به دستش برسد این روش بهترین گزینه است.

2. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با تیپاکس

تیپاکس

تیپاکس یکی دیگر از روش های ارسال کالا فروشگاه اینترنتی است که در ابتدای کار خود به سرعت مورد استقبال قرار گرفت. در ابتدا تعداد دفاتر نمایندگی تیپاکس کم بود حتی بسیاری از شهر ها هنوز دفتر نمایندگی تیپاکس نداشتند. اما اکنون تیپاکس دفاتر زیادی در سراسر کشور دارد. بنابراین اگر قصد ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود را با تیپاکس دارید می توانید به یکی از نزدیک ترین نمایندگی های بروید و سفارش خود را ثبت کنید.

همچنین می توانید سفارشات خود را از طریق سایت و اپلیکیش تیپاکس نیز ثبت کنید. پس از ثبت سفارش نیز مامور تیپاکس در محمل مرسوله را از شما دریافت می کندو به مقصد می رساند. اما اگر می خواهید آدرس نزدیک ترین دفتر نمایندگی تیپاکس نزدیک به خود را پیدا کنید می توانید به صفحه سایت تیپاکس مراجعه کنید و با انتخاب استان و شهر لیست دفاتر تیپاکس را مشاهده کنید.

در روش ارسال مرسوله با تیپاکس به طور معمول مرسوله بین 1 تا 4 روز کاری به مقصد می رسد و این زمان به فاصله مبدا و مقصد بستگی دارد. در این روش ارسال وضعیت مرسوله به طور مدام و در قالب پیامک به فرستنده و گیرنده اطلاع داده می شود تا از روند ارسال مرسوله باخبر شوند. همچنین برای فروشندگانی که مرسولات خود را معمولا به صورت یکجا ارسال می کنند تیپاکس قراردادی تحت عنوان Tipax-e می بندد تا بتوانبد به راحتی مرسوله های خود را در پنل مدیریت کنید.

مجموعه تیپاکس نیز همچون شرکت ملی پست ایزان مرسوله ها را بسته به ارزشی که دارند بیمه می کند و تعهد می دهد که در صورت آسیب دیدن مرسوله خسارات جبران خواهد شد. در نهایت برای اطلاع از هزینه ارسال کالا با تیپاکس می توانید در فرایند ثبت سفارش از تعرفه دقیق مطلع شوید و در صورتی که مایل بودید سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می توانید هزینه ارسال را به مقصد واگذار کنید که این مورد گزینه خوبی برای فروشندگان است.

3. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با باربری آنلاین

ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با باربری آنلاین

این شوه ارسال کالا فروشگاه اینترنتی بیشتر برای ارسال کالا با حجم و وزن زیاد رایج است بنابراین اگر حجم کالا های ارسال شما زیاد است یا وزن آن آنقدر زیاد است که نمی توانید آن را از طریق پست ارسال کنید این روش می تواند به شما کمک کند. بنابراین اگر قصد ارسال بار را با باربری آنلاین دارید می توانید با مراجعه به وب سایت این باربری ها در خصوص تعرفه ها و شرایط ارسال مرسوله بپرسید و مشاوره بگیرید.

این باربری ها با ارائه خدماتی چون بارنامه و بیمه خیال شما را از به سلامت رسیدن مرسوله به مقصد راحت می کنند و خدماتی چون بسته بندی، بارگیری و تخلیه بار را نیز ارائه می دهند.

4. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با اسنپ‌‌

اسنپ‌‌

اسنپ یکی از پلتفرم هایی است که در بدو ورود تنها در زمینه تاکسی اینترنتی کار می کرد و بازار را به دست گرفته بود اما در حال حاضر این مجموعه خدمات متنوعی را در زمینه های مختلف ارائه می دهد: از داروخانه آنلاین گرفته تا اسنپ فود، سوپر مارکت، رزرو بلیط، اسنپ وانت و در نهایت خدماتی با عنوان اسنپ باکس نیز در اپلیکیشن اسنپ به چشم می خورد.

در اسنپ‌باکس و اسنپ وانت هزینه جا به جایی با توجه به نوع پیک، سرویس انتخابی، ساعت ارسال، ترافیک، آب‌وهوا و مسافت بین فرستنده و گیرنده تعیین می‌شود که می توانید به طور حدودی از تعرفه ها در مراحل ثبت درخواست مطلع شوید.

اسنپ باکس

ارسال کالا با اسنپ امروزه یکی از روش های رایج ارسال در بین فروشندگان شده است. اما شما نمی توانید از این امکان برای ارسال کالا به شهر های دیگر استفاده کنید و بیشتر برای ارسال کالا به صورت درون شهری است. از طرفی این امکان در حال حاضر در تمام شهر های کشور در دسترس نیست و تنها در تهران، مشهد، اصفهان، قم، شیراز، کرج، تبریز، اهواز، کرمان و یزد می توانید از آن استفاده کنید.

اما بسیاری از فروشنده ها به جای اسنپ باکس حتی ممکن است از خود اسنپ برای ارسال کالا استفاده کنند که البته جزء خدمات اسنپ نیست و در دسته خدمات اسنپ باکس قرار دارد. بنابراین اگر قصد ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با اسنپ باکس را دارید به راحتی می توانید از طریق اپلیکیشن اسنپ اقدام به ثبت درخواست کنید تا یک راننده برای ارسال درخواست شما را بپذیرد.

در نهایت پس از پذیرش درخواست نزدیک ترین اسنپ در قالب یک پیک موتوری به مبدا مراجعه کرده و مرسوله را تحویل می گیرد و در مقصد تحویل می دهد و به محض تحویل در مقصد به شما پیامی ارسال می شود که مرسوله به دست مشتری رسید. همچنین می توانید محل بسته را به صورت لحظه ای در نقشه ببینید. به علاوه شما می توانید اسنپ باکس را به دو صورت تهیه کنید: موتور بدون جعبه یا با جعبه درخواست دهید. در نهایت نکته حائز اهمیت این است که شما با اسنپ باکس تنها می توانید محموله ای تا سقف 25 کیلوگرم و با ابعاد 45*45*45 سانتی‌متر را در شهر جابه‌جا کنید.

اسنپ وانت

اگر نتوانستید مرسوله خود را با اسنپ باکس جا به جا کنید آن هم به این دلیل که حجم و وزن مرسوله شما زیاد است یا قصد حمل بار به صورت بین شهری را دارید می توانید از اسنپ وانت استفاده کنید. هرچند که این امکان هنوز برای حمل بار به صورت بین شهری برای تمام شهر ها فراهم نشده است. بنابراین اگر بسته ی شما ابعادی بزرگ دارد و وزن آن بیشتر از 25 کیلوگرم است می توانید از اسنپ وانت استفاده کنید. همچنین خوب است که بندانید هنگام ثبت درخواست حتی می توانید کمک راننده را نیز ثبت کنید.

ارسال و پرداخت درب منزل با اسنپ

یک دیگر از خدماتی که اسنپ ارائه می دهدسرویس فروش کالا است که امکان پرداخت درب منزل را فراهم می کند. با اسفاده از این امکان مشتریان می توانند هزینه کالای خریداری شده را درب منزل پس از تحویل کالا بپردازند. بدین صورت پس از دریافت پول از مشتری، مبلغ دریافتی، روز بعد به حساب بانکی فروشنده واریز خواهد شد.

5. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با الوپیک

ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با الوپیک

به کمک الوپیک نیز می توانید کالای مشتریان خود را به صورت درون شهری و با موتو و به صورت درون شهری و برون شهری با وانت ارسال کنید. در الو پیک می توانید مرسوله خود را با الو پیک، الو پست و الو وانت ارسال کنید و به دست مشتری برسانید. برای ثبت درخواست در الوپیک نیز مانند اسنپ می توانید از طریق اپلیکیشن الوپیک اقدام نمایید.

در نهایت پس از ثبت درخواست مامور الوپیک برای تحویل به مبدا مراجعه می کند و مرسوله را در مقصد تحویل می دهد. در این بین شما می توانید به‌صورت لحظه‌ای، محل مرسوله را در گوگل‌مپ ببینید. به علاوه این مجموعه علاوه بر جا به جایی مرسوله خدمات بسته بندی و ثبت سفارش های بزرگ را نیز همراه با قرارداد ارائه می دهند که در ثبت سفارش های بزرگ می توانید از تعرفه های مناسب تری بهره مند شوید.

در اپلیکیشن الوپیک، می‌توانید به‌صورت هم‌زمان چندمقصد انتخاب کنید که این امکان برای فروشندگانی قصد ارسال محموله به صورت یکجا به چند مقصد را دارند عالی است. به علاوه شما در این اپلیکیشن می توانید محل بسته را به صورت آنلاین برای تمام مقصد ها مشاهده کنید. همچنین می‌توانید روز و ساعتی دلخواه را برای تحویل بار به مأموران الوپیک انتخاب کنید.

همچنین تمام مرسوله های الو پیک نیز مانند تیپاکس و پست بیمه می شوند اما با این تفاوت که برای کالا هایی که ارزششان کمتر از یک میلیون تومان است هزینه بیمه رایگان است و برای کالا هایی که ارزش بیشتری دارند 2 درصد ارزش کالا، هزینه برای بیمه دریافت می شود.

  • الو پست: با الوپست می توانید کالا فروشگاه اینترنتی خود را به صورت برون شهری به مشتری ود تحویل دهید. در این سرویس با توجه به ابعاد و وزن کالا، مرسوله ممکن است با موتور یا وانتارسال شود.
  • الو پیک: با الو پیک می توانید سفارش مشتریان خود را تنها به صورت درون شهری و با موتور به دست مشتریان خود برسانید. با الو پیک تنها می توانید مرسوله ای با حداکثر وزن 25 کیلو گرم و در ابعاد 45*45*45 سانتی‌متر ارسال کنید.
  • الو وانت: با الو وانت می توانید مرسوله هایی با وزن حداکثر 150 کیلوگرم و در ابعادی به اندازه ی صندوق و صندلی عقب وانت‌ جا ب جا کنید.

برای محاسبه هزینه ارسال کالا با الوپیک نیز می توانید به سایت الوپیک، مراجعه کنید و در مراحل ثبت سفارش از تعرفه ها مطلع شوید و سپس اقدام به ثبت نهایی کنید.

6. ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با چاپار

ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با چاپار

چاپار نیز یکی دیگر از روش های ارسال کالا فروشگاه ایننترنتی است که برخلاف دیگر روش های ارسال مرسوله در این روش باید سفارش خود را از طریق تماس تلفنی ثبت کنید. پس از ثبت سفارش می توانید به یکی از دفاتر چاپار مراجعه کنید و مرسوله خو را تحویل دهید یا صبر کنید تا در اولین فرصت مامور تحویل مرسوله به مبدا برای تحویل مراجعه کند و در نهایت مرسول را در مقصد تحویل مشتری دهد. لازم به ذکر است سروس های ارائه شده در مجموعه چاپار شامل: چاپار اکسپرس، چاپار پلاس، تجارت الکترونیک، پرداخت در محل می شود.

در چاپار درخواست و دریافت بسته در روزهای شنبه تا چهارشنبه تا ساعت 14 و در روز های پنجشنبه، تا ساعت 11 پذیرفته می‌شود و محموله بین 1 تا 3 روز بسته به مسافت به دست گیرنده می‌رسد. بیمه در این شرکت به صورت اختیاری است و در صورتی که بخواهید می توانید مرسوله خود را متناسب با ارزشی که دارد بیمه کنید. لازم به ذکر است که چاپار مرسولات دریافتی را با بیمه آسیا بیمه می کند. همچنین در این مجموعه علاوه بر خدمات صدور بیمه خدمات بسته بندی نیز ارائه می شود.

  • چاپار اکسپرس: با چاپار اکسپرس مرسوله شما ظرف 1 تا 2 روز کاری به مقصد می رسد.
  • چاپار پلاس: با چاپار پلاس، می‌توانید مشخص کنید که مرسوله در چه زمانی از محل دریافت شود و چه زمانی به دست مشتری برسد.
  • تجارت الکترونیک: در این سرویس اگر احتیاج به انبار برای نگهداری یا بسته‌بندی کالاهای خود دارید، می‌توانید از این سرویس استفاده کنید. همچنین برای آسودگی خاطر شما برای کالا هایی که در انبار شرکت چاپار نگهداری می شود نیز بیمه صادر می شود. به علاوه می‌توانید به‌صورت لحظه‌ای، از موجودی کالا های خود مطلع شوید و در صورتی که مشتری سفارش داد می توانید از طریق پنل کاربری خود در خواست دهید که مامورین چاپار کالا را بسته‌بندی کنند و به سمت مقصد ارسال کنند. همچنین می توانید امکان پرداخت در محل را نیز از طریق پنل کاربری خود برای مرسوله فعال کنید تا پس از دریافت وجه از مشتری مبلغ به حساب شما منتقل شود.

در نهایت برای استفاده از سرویس های فوق و اطلاع از تعرفه های حمل و ارسال مرسوله می توانید به سایت چاپار مراجعه کنید.

سخن پایانی (بهترین روش ارسال کالا فروشگاه اینترنتی)

ما در این مقاله 6 روش ارسال کالا فروشگاه اینترنتی را توضیح دادیم. اما این که کدام روش بهتر است بستگی به نوع کالا، وزن کالا مسافت، مبدا و مقصد، هزینه و زمان شما دارد که می توانید به کمک مطالب گفته شده بهترین روش را برای خود انتخاب کنید. همچنین می توانید برای فهمیدن کیفیت خدمات هر یک از مجموعه های ذکر شده در بالا از نظرات مثبت و منفی کاربران نیز استفاده کنید. شما نیز می توانید تجربه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما