ارسال و بسته بندی وسایل منزل به خارج از کشور

مهاجرت کردن به کشوری دیگر از جمله مسائلی است که امروزه افراد زیادی با آن مواجه هستند. مهاجرت کردن و نقل مکان از کشوری به کشور دیگر دردسر ها و چالش های مخصوص به خود را دارد. یکی از این چالش ها، انتقال و ارسال وسایل منزل به خارج از کشور است. به طور کلی اسباب کشی از خانه ای به خانه ای دیگر فرایندی بسیار نفس گیر محسوب می شود.

در صورتی که انتقال وسایل به محلی دور تر و یا کشور دیگری باشد، این چالش ها چندین برابر خواهند بود. ما در این مطلب قصد داریم در مورد طریقه ارسال و بسته بندی وسایل منزل و آماده سازی آن ها برای انتقال با شما صحبت کرده و نکات مهمی را در اختیار شما قرار دهیم. چنانچه به زودی قصد مهاجرت و نقل مکان به کشور دیگری را دارید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

راه های ارسال وسایل منزل به خارج از کشور

ارسال وسایل منزل به خارج کشور

ارسال وسایل منزل به خارج از کشور ممکن است از راه های مختلفی انجام شود. راه های گوناگونی برای این کار وجود دارد که شامل راه های دریایی، زمین و هوایی می شوند. انتخاب این که از کدام مسیر برای این کار استفاده شود، به عوامل زیادی از جمله زمان، حجم، نوع، بودجه و تعداد وسایل بستگی دارد. برخی از وسایل باید در مدت کوتاهی به کشور دیگر انتقال پیدا کنند.

به عنوان مثال اگر کودکی در خانواده دارید، وسایل مخصوص به کودک در اولویت انتقال هستند. وسایل دیگری مانند یخچال هم از جمله وسایل ضروری برای زندگی هستند که باید زودتر به دست افراد برسند. گروه دیگری از وسایل مانند مبلمان و تخت خواب که نیاز ضروری به آن ها نیست را می توان از طریق دریایی و یا زمینی منتقل کرد. به طور کلی معمولا اثاثیه سبک وزن تر را از طریق هوایی به خارج از کشور انتقال می دهند.

از طرفی هزینه انتقال وسایل از هر کدام یک از این راه ها با هم متفاوت بوده و با توجه به میزان بودجه افراد می توان راه مناسب تری را انتخاب کرد. هزینه انتقال اثاثیه از طریق هوایی بسیار گران قیمت تر از راه های دریایی و زمینی است. مورد دیگری که باید در هنگام انتخاب راه انتقال به آن توجه کرد، نوع و جنس وسایل است. برخی از لوازم بسیار حساس هستند و باید به شکل خاص و با رعایت کامل نکات ایمنی انتقال داده شوند، مانند وسایل تزئینی و عتیقه جات.

بعد مسافت هم نکته دیگر در انتخاب نوع مسیر انتقال است. چنانچه فاصله بین کشور مبدا و مقصد هم زیاد باشد، باید راه مناسب را انتخاب کرد تا وسایل دچار آسیب نشوند و در مدت زمان مشخصی به دست صاحب خود برسند. برای ارسال وسایل منزل به خارج از کشور از راه دریایی بیشتر به بندر عباس و بندر بوشهر مراجعه می کنند. حمل و نقل زمینی هم به طور معمول از طریق مرز بازرگان انجام می شود.

مراحل ارسال وسایل به خارج از کشور

ارسال وسایل منزل به خارج کشور

ارسال وسایل منزل به خارج از کشور بهتر است توسط افراد با تجربه در این زمینه انجام شود. برای این که بتوانید وسایل خود را از طریق قانونی و بدون ایجاد مشکل از کشور خارج کنید، می توانید به یکی از شرکت های حمل و نقل مراجعه کرده تا آن ها تمامی این مراحل را به صورت قانونی انجام دهند. به طور کلی برای حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور باید چند مرحله را پشت سر بگذارید که در ادامه به توضیح مختصر هر کدام از این مراحل خواهیم پرداخت.

  1. بازدید کارشناس: در مرحله اول از طرف شرکت مورد نظرتان کارشناسانی برای بازدید وسایل به محل مورد نظر فرستاده می شوند. این افراد با تجربه می توانند میزان و حجم وزن وسایل را تخمین بزنند و با در نظر گرفتن شرایط کلی راه مناسب برای انتقال وسایل را به شما معرفی می کنند.
  2. تعیین سایز کانتینر مورد نیاز: برای انتقال، باید تمامی وسایل درون کانتینر قرار بگیرند. در این مرحله باید تشخیص داده شود که با توجه به حجم وسایل، کانتینر در چه ابعادی مورد نیاز است.
  3. بسته بندی وسایل: بسته بندی وسایل منزل برای انتقال به خارج از کشور باید اصولی و به طور صحیحی انجام شود تا از هر گونه آسیب دیدن وسایل جلوگیری شود.
  4. تهیه لیست بسته بندی وسایل
  5. انجام امور سمپاشی و صدور گواهینامه بین المللی مبنی بر انجام شدن این مرحله
  6. بارگیری و انتقال وسایل به داخل کانتینر ها
  7. انجام مراحل گمرکی و بازرسی وسایل
  8. صدور بیمه نامه وسایل و اثاثیه منزل
  9. صدور بارنامه و تکمیل مدارک مورد نیاز
  10. پیگیری آنلاین بار بعد از ارسال و اطلاع از وضعیت وسایل

نکات بسته بندی وسایل برای انتقال به خارج از کشور

ارسال وسایل منزل به خارج کشور

همانطور که می دانید بسته بندی وسایل برای انتقال آن ها به مکان دور باید با دقت زیاد و به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود. بسته بندی اثاثیه منزل بهتر است توسط افراد آموزش دیده صورت بگیرد. معمولا شرکت های حمل و نقل چنین افرادی را در اختیار صاحبان بار قرار می دهند. جالب است بدانید بسته بندی وسایل برای انتقال هوایی با بسته بندی وسایل برای انتقال زمینی و دریایی متفاوت است.

چنانچه طبق قوانین وسایل را بسته بندی نکنید، ممکن است وسایلتان دچار آسیب جدی بشوند و یا این که از انتقال آن ها جلوگیری شود. به طور کلی وسایل غیر شکستنی مانند وسایل برقی منزل باید درون جعبه های محکم که از چوب و طبق ابعاد وسیله مورد نظر ساخته می شوند، قرار بگیرند. وسایل شکستنی را باید ابتدا درون پلاستیک های حباب دار قرار داده و درون جعبه های چند لایه که فوم دار هستند، قرار دهید.

تهیه لیست از وسایلی که قصد انتقال آن ها را دارید، بسیار مهم است. به دلیل این که این جعبه های مخصوص به ویژه باکس های چوبی از پیش ساخته شده نیستند و باید با توجه به ابعاد وسیله مورد نظر ساخته شوند. بنابراین بهتر است ابتدا لیستی از وسایل مورد نظرتان با ذکر جزئیات تهیه کرده تا بدانید به چند جعبه و چه مقدار وسایل بسته بندی نیاز دارید.

چیدمان جعبه ها در کانتینر و درون هواپیما کشتی و یا ماشین های مختلف نیز قوانین و دستور العمل خاص خود را دارد. همه این شرایط توسط افرادی که این کار ها را انجام می دهند، رعایت خواهد شد. به یاد داشته باشید در برخی از مسیر ها مانند مسیر های هوایی انتقال وسایلی که به صورت شخصی بسته بندی شده اند، ممنوع است. حتما این وسایل باید توسط شرکت های مربوطه بسته بندی و کدگذاری شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما