آشنایی با وظایف شرکت های باربری

انتقال بار یک روش مرسوم و قدیمی است که از گذشته تا کنون به ترفند های متفاوتی انجام می شود. یکی از بهترین و جدید ترین این ترقند ها نیز مراجعه به شرکت های باربری است که امروزه به صورت درون شهری، بین شهری و بین المللی فعالیت می کنند. البته از آن جایی که در حال حاضر این صنعت رونق خوبی دارد شرکت های متعددی در این عرصه فعالیت می کنند، از این رو ممکن است پیدا کردن یک شرکت باربری معتبر و مورد اعتماد کار چندان ساده ای نباشد بنابراین آشنایی با وظایف شرکت های باربری اهمیت ویژه ای دارد.

با این اوصاف از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما نیز قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی یکی از بهترین این شرکت ها که تحت عنوان شرکت باربری مشهد ترابر فعالیت می کند را به طور کامل به شما معرفی کنیم و به صورت اختصاصی در مورد وظایف شرکت های باربری و پرسنل آن ها صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می دهیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با یکی از بهترین شرکت های ترابری آشنا شوید و بتوانید از خدمات ویژه آن ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. 

وظایف شرکت های باربری

وظایف شرکت باربری

یک شرکت باربری نیز مانند سایر سازمان ها در قبال مشتری های خود مسئول است و یک سری وظایفی دارد. در واقع مسئولیت پذیری از ویژگی های باربری خوب و قابل اطمینان است. به این جهت برای این که شما نیز با ماهیت کار و وظایف این نوع شرکت ها بهتر آَشنا شوید، ما مهم ترین وظایف آن ها را در ادامه بیان کرده ایم:

  • عقد قرارداد با مشتری: یکی از اصلی ترین و مهم ترین وظایف یک شرکت باربری، عقد قرار داد رسمی با مشتریان است. توجه داشته باشید که تمام بند های این قرار داد باید بر اساس قانون و توافق طرفین تنظیم شود. از این طریق دو طرف تعهدات خود را بهتر درک می کنند و از وظایف شان آگاه می شوند.
  • برآورد دقیق هزینه ها: از دیگر وظایفی که برای شرکت های باربری تعریف شده است می توان به محاسبه دقیق هزینه ها اشاره کرد. این نوع شرکت ها وظیفه دارند قبل از شروع پروسه بارگیری، تمام هزینه های جاری را به صورت دقیق محاسبه کنند و به مشتری اعلام کنند.
  • انتخاب بهترین ماشین باربری: یکی دیگر از وظایف شرکت های باربری انتخاب ماشین باربری مناسب است. قطعاً وسیله حمل و نقل بار باید طبق حجم بار و میزان مسافت تعیین شود تا پروسه انتقال بار به بهترین وجه ممکن انجام شود، بار به سلامت به مقصد برسد و هزینه های اضافی روی دستتان نگذارد.
  • به کارگیری نیرو های متعهد و حرفه ای: یک شرکت باربری زمانی که مسئولیت حمل باری را به عهده می گیرد، باید از همان ابتدا زمام کار را به طور کامل به دست بگیرد و بهترین نیرو ها را برای انجام کار های خود استخدام کند.
  • ارائه بیمه نامه معتبر به مشتری: پروسه حمل بار، روندی است که خطر همیشه در کمین آن است و نمی توان آن را به صورت صد در صد تضمین کرد. از این رو شرکت های باربری وظیفه دارند محموله های مشتری های خود را بیمه کنند و یک بیمه نامه معتبر ارائه بدهند. البته ممکن است ارائه چنین خدماتی به مشتریان، هزینه بیشتری به آن ها تحمیل کند اما در عوض می توان مطمئن بود که پروسه حمل بار به صورت اصولی انجام می شود و جبران خسارت های مالی راحت تر خواهد بود.
  • مشاوره دادن به مشتریان: ممکن است برخی افرادی که به شرکت های باربری مراجعه می کنند، اطلاعات دقیقی در مورد کم و کیف روند کار این شرکت ها نداشته باشند و به همین دلیل دچار سردرگمی شوند. در چنین شرایطی شرکت باربری وظیفه دارد کارشناسانی را برای مشاوره دادن به مشتری های خود استخدام کند و نکات قابل اهمیت را به اطلاع آن ها برساند و در انتخاب خودرو حمل بار، بسته بندی، جابه،جایی و … به آن ها مشاوره بدهند.
  • مهیا کردن وسایل مورد نیاز: یکی دیگر از تعهداتی که یک شرکت باربری باید به آن عمل کند، مهیا کردن وسایلی است که در پروسه بسته بندی و حمل بار به آن نیاز است. با محقق شدن این شرط پروسه انتقال بار سریع تر پیش می رود و احتمال دوباره کاری کاهش پیدا می کند، به علاوه سلامت محصول نیز در پروسه جابه‌جایی تضمین می شود.
  • صدور بارنامه معتبر: یکی دیگر از وظایف شرکت های باربری صدور بارنامه معتبر است. البته که بسیاری از شرکت های باربری این خدمات را ارائه نمی دهند. اما بارنامه از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که بارنامه سند مالکیت محموله است که باید برای صاحب بار صادر شود.

البته توجه داشته باشید که ممکن است برخی از شرکت ها از مشتری ها بخواهند که وسایل مورد نیاز را خریداری کنند که در این صورت پرداخت تمام هزینه ها به عهده خود مشتری خواهد بود و قبل از شروع پروژه باید در مورد نحوه وصول آن توافق شود.

وظایف رانندگان و کارگرهای حمل بار

وظایف شرکت باربری

رانندگان یکی از مهم ترین ارکان شرکت های باربری محسوب می شوند و کیفیت کار آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از این رو ما اینک به صورت اختصاصی به شرح وظایف رانندگان و کارگر های حمل بار شرکت های باربری می پردازیم و مهم ترین ویژگی های یک کارگر و راننده حمل بار خوب را به اطلاع شما می رسانیم. از این رو این وظایف و ویژگی ها به شرح زیر هستند.:

  •  درستکاری: پرسنل شرکت های باربری قبل از هر چیزی باید وجدان کاری داشته باشند و تمام توان خود را برای انجام درست وظایفشان به کار بگیرند. قطعاً پرسنلی که به این صفت آراسته باشند در کسب رضایت مشتری های خود موفق تر خواهند بود و راحت تر می توانند اطمینان آن ها را جلب کنند.
  • آشنا بودن با تعمیرات ماشین: از خصوصیات یک راننده شرکتآشنا بودن با نحوه تعمیر ماشین است. طبیعتاً با وجود تمام بررسی هایی که قبل از انجام سفر روی یک ماشین انجام می شود باز هم نمی توان نسبت به سالم بودن آن در کل مسیر سفر اطمینان کامل داشت. از این رو لازم است راننده به اندازه کافی در این زمینه اطلاعات داشته باشد تا در صورت بروز هر گونه مشکل غیر مترقبه ای، به راحتی از پس حل و فصل آن بربیاید و بتواند بار خود را سر موقع به مقصد مورد نظر برساند.
  •  داشتن مجوز های لازم: یکی دیگر از خصوصیت های مهم یک راننده خوب این است که باید مجوز های لازم برای انجام رانندگی تجاری را داشته باشند.
  • خونسردی و آرامش: از مهم ترین مشخصاتی که در پرسنل یک شرکت باربری باید وجود داشته باشد، خونسردی و آرامش است. توجه داشته باشید که در صورت انجام هر گونه اقدام عجولانه و غیر منطقی، ممکن است خسارت های زیادی به بار بیاید و اعتبار شرکت به صورت کامل زیر سؤال برود.
  • خوش برخورد بودن: پرسنلی که در یک شرکت باربری کار می کنند باید خوش برخورد باشند و با خوش رویی رفتار کنند. قطعاً حسن اخلاق پرسنل، پیامد های مثبتی برای این شرکت و آینده آن به همراه خواهد داشت و محبوبیت آن را میان مشتریانش به صورت قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.
  • مسئولیت پذیری: از دیگر صفاتی که وجود آن در شخصیت پرسنل یک شرکت باربری ضروری است، می توان از مسئولیت پذیری نام برد. طبق این شرط تمام پرسنلی که در یک شرکت باربری فعالیت می کنند باید مسئولیت تمام خطا های عمدی و سهوی خود را بپذیرند و در اولین فرصت آن ها را جبران کنند.
  • مهارت بالا و حرفه ای بودن: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که کارگران شرکت های باربری باید داشته باشند تجربه و مهارت بالا در امر بسته بندی، جابه‌جایی، بارگیری، چینش بار و تخلیه بار است. در این زمینه کارگران باید آموزش های لازم را دیده باشند تا در امر جابه‌جایی آسیبی به محموله وارد نشود.
  • مسیریابی: یکی از مهم ترین ویژگی های یک راننده حمل بار این است که بتواند بهترین مسیر را انتخاب کند تا محموله در سریع ترین زمان و در سلامت کامل به مقصد برسد.

خدمات شرکت باربری مشهد ترابر

وظایف شرکت باربری

شرکت باربری مشهد ترابر یکی از بهترین شرکت های باربری ایران است که به دلیل ارائه خدمات ویژه به مشتریان خود، به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود. حال برای این که شما نیز بیشتر این شرکت را بشناسید و بتوانید از خدمات آن ها استفاده کنید ما بخشی از خدمات آن ها را به اطلاع شما می رسانیم که به شرح زیر هستند:

  • تأمین سریع کامیون متناسب با وزن و ابعاد بار: یکی از مهم ترین خدماتی که توسط شرکت باربری مشهد ترابر ارائه می شود تأمین سریع وسایل حمل و نقل مورد نیاز است. البته نوع وسلیه نقلیه بر اساس میزان بار انتخاب می شوند و از همه لحاظ با سفارش مشتری همخوانی دارند. همچنین در این زمینه نیز به مشتریان مشاوره داده می شود.
  • صدور بارنامه دولتی و بیمه نامه معتبر: از دیگر خدمات شرکت باربری مشهد ترابر این است که برای تمام محموله های خود بارنامه دولتی و قانونی صادر می کنند. طبیعتاً قانون مداری این شرکت می تواند روند ارسال بار را تسریع کند و احتمال بروز تأخیر در پروسه را به حداقل برساند.
  • نظارت کامل بر روند ارسال بار: شرکت باربری مشهد ترابر، از همان ابتدا بر روند ارسال بار نظارت دارد و مراحل آن را به طور دقیق کنترل می کند. پیگیری و پشتکار این شرکت باعث شده است مشتریان اطمینان بیشتری به خدمات آن ها داشته باشند و با خیال راحت تر کار خود را به آن ها بسپارند.
  • قیمت مناسب: با وجود این که شرکت باربری مشهد ترابر با سال ها سابقه از لحاظ کارایی و خدمات در رده بهترین ها قرار دارد و جزء قوی ترین شرکت های این عرصه به شمار می آید، اما نیازی نیست برای استفاده از خدمات آن هزینه زیادی پرداخت شود چرا که تمام خدمات این مجموعه با قیمت بسیار مناسبی به مشتریان ارائه می شوند و انتخاب این مجموعه از لحاظ اقتصادی کاملاً به نفع مشتریان تمام می شود. بنابراین می توانید سری به صفحه تعرفه حمل بار این مجموعه بزنید.
  • بیمه کردن محموله های مشتریان: از دیگر خدمات ویژه شرکت باربری مشهد ترابر، می توان به بیمه کردن محموله های مشتریان اشاره کرد. با این تدبیر عاقلانه این شرکت در صورتی که بار مشتری به دلیل بروز حادثه های غیر مترقبه جاده ای یا سهل انگاری پرسنل، آسیب ببیند، شرکت بیمه موظف است تمام خسارت های وارده را به مشتری بپردازد و ضرر را جبران کند.
  • بارگیری، بسته بندی و تخلیه بار: خدمات بارگیری، بسته بندی، جابه‌جایی و تخلیه بار نیز در این مجموعه توسط کارگرانی ماهر، مسئولیت پذیر، با تجربه و آموزش دیده انجام می شود تا دیگر نگرانی در خصوص سلامت محموله خود نداشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما