ماجرای قطع سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی چیست؟

21 فروردین ماه 1403 یکی از مسئولین شرکت ملی بخش فرآورده های نفتی خبری که حاوی قطع شدن سهمیه بنزین خودروهای اینترنتی بود را پخش کرد.

طبق گزارش به دست آمده از ایسنا پس از اتفاقات سال 1398 دولت تصمیم گرفت برای حمایت از برخی صنف ها مانند تاکسی های اینترنتی براساس پیمایش و مصرف بنزین سهمیه سوخت تخصیص دهد و یا به عبارت دیگر شخص با استفاده از کارت سوخت شخصی سوخت گیری انجام می داد و پس از آن بر اساس میزان مصرف بنزین مابه التفاوت قیمت بنزین آزاد و بنزین سهمیه ای را به صورت نقدی دریافت می کرد.

این مبلغ مابه التفاوت را هر چند ماه یکبار به خودروهایی که وزارت کشور به عنوان خودروی اینترنتی تایید کرده بود داده می شد و در واقع تعیین تکلیف درباره این موضوع تنها بر عهده وزارت کشور بود و وزارت نفت هیچ گونه نقشی در این باره نداشت.

سهمیه سوخت تاکسی اینترنتی
  • سهمیه خودروهای تک سوز فعال در تاکسی های اینترنتی به ازای هر 100 کیلومتر 8.75 لیتر بنزین بود و سقف آن 300 لیتر بود که در اختیار رانندگان قرار می گرفت.
  • خودروهای دوگانه سوز نیز به ازای هر 100 کیلومتر 5.25 لیتر بنزین بود و سقف آن به 180 لیتر بود در اختیار رانندگان قرار می گرفت.

چندین ماه است که دیگر تاکسی های اینترنتی و آنلاین از این سهمیه سوخت استفاده نمی کنند و مانند سایرین خودروها ماهانه 60 لیتر با نرخ 1500 تومان و یک سهمیه آزاد 100 لیتر به نرخ 3000 تومان دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما