حمل بار صنعتی و کارخانه ای از مشهد به تمامی شهر های کشور

حمل بار صنعتی شامل حمل دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی و مصرفی کارخانه ها و کارگاه ها است. حال نکته حائز اهمیت این است که حمل دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی باید با دقت و ایمنی کافی انجام شود، چرا که این موضوع یکی از دغدغه های اصلی تولید کنندگان و مصرف کنندگان در این خصوص می باشد. بسته به‌ اندازه، حجم و نوع محموله، از انواع وسایل حمل و نقل مانند کامیون و تریلر، جرثقیل، کمرشکن و غیره استفاده می شود.
دستگاه‌ ها و مواد اولیه صنعتی به طور کلی گران ‌قیمت بوده و حمل و نقل آن‌ ها امری تخصصی محسوب می‌شود، استفاده از متخصصین و شرکت‌ های حمل و نقل معتبر می‌تواند از بسیاری از مشکلات و خسارت‌ های احتمالی جلوگیری کند. شرکت باربری در مشهد با نام مشهد ترابر با سال‌ ها تجربه موفق در حمل و نقل این دسته از محموله ها برای ارائه مشاوره و خدمات لازم در این زمینه آمادگی دارد.

خدمات شرکت مشهد ترابر

شرکت حمل و نقل مشهد ترابر واقع در پایانه بار بزرگ شهید خبیری مشهد با 12 سال سابقه و تجربه تامین و ارسال کامیون جهت حمل بار های تجاری و عمده از مبداء مشهد هم اکنون با ارائه خدمات زیر آماده خدمت رسانی است:

  1. صدور بارنامه
  2. بیمه محموله
  3. بسته بندی تخصصی محموله
  4. حمل و جا به جایی بار به کمک تیم مجرب
  5. ارائه وسایل حمل و نقل متنوع و متناسب با نوع محموله
  6. حمل بار های صنعتی، کارخانه ای، تجاری، عمده و …

ما در ابتدا با بررسی نوع بار از لحاظ ابعاد و اوزان، نوع کامیون متناسب را تهیه می کنیم سپس کلیه مشخصات مربوط به حمل بار از مبدا تا مقصد را با جزئیات در بارنامه ذکر می کنیم. در انتها حمل بار را از ابتدای بارگیری تا مقصد رهگیری می کنیم تا از انتقال آن به مقصد مطمئن شده باشیم.

شرکت باربری مشهد

حال شما را با اطلاعات مختصری در رابطه با حمل و نقل بار صنعتی و نکات قابل توجه آن آشنا می کنیم.

باربری و حمل دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی

یکی از دغدغه های تولید کنندگان و مصرف کنندگان دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی همیشه حمل و جابجایی ایمن آن ها بوده است. حمل و نقل ماشین آلات و بار های صنعتی به دلیل قیمت بالای آن ها و حساسیتی که دارند نیاز به تخصص دارد، بنابراین باید در حمل این دسته از محموله ها ایمنی و دقت لازم رعایت شود، چرا که در صورت حمل اشتباه آن ها و عدم ایجاد توازن هنگام جا به جایی امکان بروز خطرات بسیاری برای دستگاه و کسانی که آن را حمل می کنند وجود دارد.

از طرفی بیمه این نوع محموله ها نیز نسبت به سایر محموله ها اهمیت بیشتری دارد، زیرا با بیمه کردن این نوع محموله های گران قیمت اطمینان بیشتری برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان وجود خواهد داشت. شرکت مشهد ترابر با کادری مجرب و تجهیزات باربری مناسب، تجهیزات و مواد اولیه صنعتی شما را با ایمنی کامل و به صورت اصولی در سریع ترین زمان ممکن به مقصد می‌رساند.

حمل بار صنعتی خطرناک

حمل بار صنعتی خطرناک

طبق آیین نامه اجرایی حمل و نقل جاده ای مواد خطرناک، بار صنعتی خطرناک به محموله هایی گفته می شود که شامل مواد یا محصولاتی است که ممکن است هنگام جابجایی، بارگیری و تخلیه باعث انفجار، آتش‌ سوزی،‌ مسمویت، خرابی، سوختگی، انتشار تشعشع، آلودگی زیست محیطی، آسیب تجهیزات فنی، مرگ یا بیماری انسان ها و حیوان شود.

برای قابل تشخیص بودن این دسته از محموله ها یک عدد چهار رقمی برای هر کالا در نظر گرفته می شود که این عدد چهار رقمی شماره سازمان ملل است که به آن کد UN گفته می‌شود. این کد چهار رقمی، وسیله ای برای شناسایی محموله های خطرناک است زیرا با دانستن این کد می‌توان به اطلاعات زیادی که برای حمل و بسته‌بندی و… مورد نیاز است دست یافت.

باربری دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی فوق سنگین

حمل دستگاه ها و مواد اولیه فوق سنگین که برای مصارف مختلفی از جمله راه‌سازی استفاده می شود، توسط بوژی یا کمرشکن انجام می‌شود. بوژی با محور کار می کند، حال هر چقدر بار سنگین‌ تر باشد، تعداد محور های این دستگاه نیز بیشتر است. این دستگاه در ایران بیش از ۵۰ سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. برای حمل محموله های فوق سنگین بهترین وسیله بوژی‌ است. این دستگاه در حمل این دسته از محموله ها از تریلی و کمرشکن های معمولی عملکرد بهتری دارد و به کار ها سرعت می بخشد.

در استفاده از بوژی باید کسی که از آن استفاده می کند تخصص کافی داشته باشد. به علاوه بایدبدانید بوژی و کمرشکن ها تنها با هماهنگی پلیس راهور می توانند از مسیر های خاصی عبور کنند و راننده نیز باید بارنامه مخصوص داشته باشد.

باربری دستگاه ها و تجهیزات کارخانه‌ ها

برای ورود دستگاه ها و تجهیزات کارخانه‌ ها به خط تولید در هر یک از خطوط تولید، تست و کنترل، باید این محموله ها با رعایت مقررات حمل و نقل خاصی منتقل شوند. اندازه محموله از پارامتر های مهم در حمل و نقل است. به طور مثال حمل محموله هایی با عرض بیش از 3.6 متر یا ارتفاع 4.5 متر در ایران به عنوان بار ترافیکی محسوب می شوند و شامل قوانین حمل بار های ترافیکی می‌شود. حمل و نقل این دسته از محموله ها به همراه اسکورت و از طریق راه‌ ها و معابری انجام می شود که اداره راه مشخص می کند.

بیمه حمل و نقل بار صنعتی

هنگام حمل و نقل بار صنعتی گران قیمت، معمولا صاحبان محموله اقدام به بیمه کردن محموله، برای جلوی گیری از آسیب‌ های احتمالی می کنند. شرکت مشهد ترابر، تحت پوشش بیمه است و با تعرفه‌ ای مناسب، حمل و نقل بار های صنعتی و کارخانه‌ ای را بیمه خواهد کرد. در شرکت باربری مشهد ترابر ابتدا بسته به اندازه محموله صنعتی وسیله حمل و نقل مناسب برای حمل بار انتخاب می شود سپس هزینه‌ های حمل و بیمه بررسی می شود.

بیمه ها شامل موارد مختلفی می شوند از جمله: انفجار، تخریب محموله، آتش‌ سوزی، دزدی و… . انتخاب نوع بیمه‌ با توجه به مقصد و نوع محموله انجام می شود و انواع مختلفی دارد از جمله:

  • بیمه‌ داخلی (بیمه‌ های اتو بار برای مقاصد شهری و بین‌ شهری)
  • بیمه‌ صادرات و واردات (مبدأ یا مقصد ایران)
  • بیمه جابجایی یا ترانزیت (تنها عبور از ایران)

بیمه کردن محموله های صنعتی زیان های مالی احتمالی را در حمل و نقل، کاهش می دهد و قابل جبران می کند. برای مشاوره در خصوص حمل و نقل دستگاه ها و مواد اولیه صنعتی و کارخانه ای می‌ توانید با شرکت مشهد ترابر تماس بگیرید و با کارشناسان ما به صورت رایگان مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما