بهترین و جا دارترین نیسان برای حمل بار کدام است؟

یکی از اعضای پر کاربرد و مهم در صنعت حمل و نقل و باربری، نیسان ها می باشند. امروزه با پیشرفت این وسیله نقلیه، حمل بار با نیسان بسیار راحت و سریع انجام می شود. نیسان ها به دلیل قدرت زیاد و کوچک تر بودن در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، یکی از رایج ترین وسایل حمل بار هستند. لازم است بدانید، برای یافتن پاسخ این سوال که جادار ترین و بهترین نیسان حمل بار کدام است، باید به مواردی مانند نوع بار، وزن و حجم، شرایط آب و هوایی و بسیاری از فاکتور های دیگر توجه کرد. در این مطلب، شما را با تمامی این موارد آشنا خواهیم کرد.

بهترین نیسان بر اساس نوع بار

بهترین نیسان برای حمل مواد فاسد شدنی

وجود انواع نیسان حمل بار موجب شده است، برای حمل هر محموله یا بار، از یک نیسان مخصوص استفاده شود. به عنوان مثال، در صورتی که محموله ارسالی مواد فاسد شدنی مانند دارو ها، فرآورده های گوشتی، مواد غذایی و غیره باشد، بهترین نیسان برای حمل آن ها، نیسان های یخچال دار می باشند.

علاوه بر این، در حمل اثاثیه منزل نیز،بهترین نیسان، نیسان های کفی مبلی هستند. نیسان های کفی مبلی به دلیل داشتن یک کفی آهنی صاف، زمینه و بستر مناسبی را برای قرار گرفتن مبل و سایر لوازم خانه، بدون وارد شدن هیچ گونه آسیبی فراهم کرده اند.

در حمل مایعاتی مانند شیر، آب و غیره نیز، از نیسان های تانکر دار استفاده می شود. نیسان های یدک کش نیز، برای حمل خودرو های تصادفی یا تعمیراتی بهترین انتخاب هستند. به این ترتیب می توان گفت، هر نیسان، برای حمل نوع خاصی از بار ساخته شده است.

بهترین نیسان بر اساس وضعیت آب و هوایی

بهترین نیسان بر اساس وضعیت آب و هوایی

یکی دیگر از فاکتور های موثر در انتخاب بهترین نیسان حمل بار، دقت در شرایط آب و هوایی است. در صورتی که شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد حمل بار مساعد باشد، می توان محموله یا بار مورد نظر را با هر کدام از انواع نیسان ها حمل کرد. اما در صورت نامساعد بودن وضعیت آب و هوایی و بارش برف و باران، لازم است از نیسان های مسقف برای حمل بار استفاده کرد.

به این ترتیب می توان گفت، برای حمل بار هایی مانند اثاثیه منزل، مصالح ساختمانی و غیره در هوای برفی و بارانی، استفاده از نیسان های مسقف بهترین گزینه بوده که لازم است برای اطمینان بیشتر، از یک چادر یا پلاستیک برای پوشاندن سطح محموله استفاده کرد.

بهترین نیسان بر اساس حجم و وزن بار

بهترین نیسان بر اساس حجم و وزن بار

همان طور که گفته شد، نیسان ها برای حمل بار و محموله ها دارای انواع مختلفی هستند که در بین آن ها، نیسان های دیزلی دارای بیشترین قدرت و فضا برای بارگیری هستند. به همین دلیل، در صورتی که وزن بار ارسالی زیاد باشد یا حجم آن فضای زیادی را اشغال کند، از نیسان دیزلی برای حمل آن استفاده می شود.

از میان انواع نیسان های دیزلی نیز، نیسان های دارای اتاق شمالی یا شیرازی، به دلیل داشتن تاج و فضای بیشتر، گزینه مناسب تری برای حمل بار با نیسان به شهرستان هستند. استفاده از این نوع نیسان، نیاز به حمل بار با چند نیسان را رفع کرده و دفعات بارگیری را کاهش می دهد.

بهترین نیسان بر اساس بودجه

از آن جایی که تمامی افراد، به دنبال صرف کمترین هزینه برای حمل بار و محموله های خود هستند، می توان گفت میزان بودجه، یکی از موارد مهم و موثر در انتخاب بهترین نیسان حمل بار است. از عوامل موثر بر این بودجه و هزینه، نوع سوخت نیسان ها می باشد. به طور کلی، نیسان ها از نظر سوخت دارای سه نوع بنزینی، دیزلی و دوگانه سوز هستند. استفاده از نیسان های دیزلی که سوخت گازوئیل دارند، به دلیل شتاب بیشتر و سوخت مصرفی زیاد تر، از هزینه بیشتری برخوردار است.

هر چند نیسان های دوگانه سوز، به دلیل استفاده از سوخت ارزانی مانند گاز بهترین گزینه هستند، اما به دلیل وجود کپسول گاز در کابین حمل بار، فضای کمتری برای بارگیری دارند. به این ترتیب می توان گفت، نیسان های بنزینی به دلیل داشتن قدرت موتور کمتر، مصرف سوخت پایین تری نیز دارند، ولی به دلیل گران بودن بنزین نسبت به گازوئیل، حمل بار با این نوع نیسان ها هزینه بر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
خانه تعرفهتماسدرباره ما